niet af en toe maar steeds harde buiken

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,
Op dit moment ben ik bijna 39 weken zwanger. Mijn vraag is wie heeft er ook ervaring met harde buiken en dan niet af en toe. Ik kan zeggen dat ik constant harde buiken heb als mijn buik even onspant wordt hij daarna weer snel hard. Dit voelt vervelend aan en gaat ook met pijn gepaard in de onderbuik (soort contracties). Wie kan mij verder helpen?

Groetjes knof.

Hoi hoi,

Ik heb er geen ervaring mee ben zelf zwanger van de eerste maar ik raad je toch aan om ff naar de VK te bellen die kan je vast verder helpen en gerust stellen.

Veel succes ermee gr Fruit Girl

Hoi Knof,

Zelf heb ik er geen ervaring mee maar ik heb het wel gezien bij een goede vriendin van mij.
Echter, zij had het al veel eerder in haar zwangerschap en moest toen naar het ziekenhuis omdat ze bang waren dat ze vroegtijdig zou bevallen.
Harde buiken kunnen een voorteken zijn van een bevalling dus wellicht dat dat bij jou ook het geval is?
Ik zou inderdaad even de verloskundige bellen. Kijk wat zij zegt.

Succes!

Groetjes,
Maike

Ik herken het wel. Ik heb het zelf al twee keer meegemaakt zoals jij het omschrijft. Het zijn indalingsweeen en/of oefenweeen (afhankelijk of de kleine al is ingedaald). Deze weeen kunnen overgaan in de bevalling, maar dat hoeft niet. Ze kunnen al tot 8 weken voor de bevalling voorkomen. Omdat je nu wel erg veel last hebt kun je inderdaad beter je vk bellen en even overleggen.

Als er niets aan de hand is, werkt een warme kruik en rusten op de bank erg goed. Afgelopen week heb ik een hele dag zo gelegen voordat alles weer een beetje ontspannen was, maar nu gaat het weer goed.

Groetjes en sterkte!
Marisa

Hoi,

Mijn gynaecoloog raadde aan om de verloskamers (in mijn geval dan, bij jou waarschijnlijk de VK) te bellen als die harde buiken met name 's nachts veel aanhielden en vrijwel constant waren. Wanneer er dan ontsluiting was zouden ze dan een handje helpen om de bevalling op gang te helpen.

Helaas heb ik ze niet constant, alleen maar heel af en toe, waardoor ik deze vraag stelde tijdens mijn laatste controle.

Misschien heb je er wat aan...

Sterkte en zet 'm op bij je bevalling.

Groetjes, Annemarie
38w5d

Terug
Bovenaan