niet alleen kunnen zijn

Mijn zoontje (nu 15 maanden) heeft altijd al moeijk gevonden als ik de kamer uit ging en hij dus alleen achter blijft.
Ik dacht altijd gaat vanzelf over, en was ook zo na even huilen ging hij weer leuk spelen.
De laatste tijd wordt het steeds erger.
Hij kan echt niet meer alleen zijn (wel in bed, maar verder niet) als ik de kamer uit loopt begint hij te huilen en hij stopt pas weer als ik weer in de kamer ben, en gaat dan ook pas spelen, zolang ik weg ben staat hij in de box naar de deur te kijken of als hij niet in de box zit staat hij voor de deur tegen de deur te slaan (beiden al huilen/schreeuwend) soms klinkt het net of hij bijna vermoord wordt zo hard. Ik weet neit zo goed hoe ik hier mee om moet gaan, helemaal omdat het niet beter wordt als ik hem alleen laat... Moet ik dit gedrag negeren, en hopen dat het beter wordt of moet ik juist bij hem in de buurt blijven?
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen en/of dit herkennen.

vdh123 ik sluit me graag bij je aan, zodra ik de kamer uitloop begint mijn zoontje ook gelijk te huilen, ook met slapen is dat, een beetje huilen is geen probleem maar vooral met slapen huilt hij alsof hij vermoord word, ik weet dan ook totaal niet wat ik moet doen, dit heeft hij altijd al gehad, zal hij last van verlatingsangst hebben?

Hey meiden,

Bij ons ook zo'n huilertje als ik even weg ben. Als hij me even niet kan zien, begint ie al. Hij is dan zo bang dat ie alleen achterblijft, terwijl zijn zus er ook is. hij heeft het soms zelfs als mijn man thuis is. Het is inderdaad verlatingsangst. Het is een fase en ik ben niet bang dat het niet over gaat. Hij heeft het nu zeker 2 maanden, misschien al wel langer. Onze oudste heeft het ook een tijd gehad. Best lang ook. En het is een goed teken!!! Ze zijn dan goed gehecht! En meestal richten ze zich een tijd op 1 ouder, in dit geval op mij. Mijn man mag m soms niet eens naar bed brengen. We doen het wel, want hij moet leren dat hij ook een papa heeft. Maar als hij mij hoort schreeuwt ie moord en brand. Het streelt me maar ik vind het ook wel eens belastend.
Hun hersentjes snappen nog niet dat je boven bent en ook zo weer terug bent. Nadat ze anderhalf zijn geweest gaat het vanzelf ineens over.
Ik neem m dus eigenlijk altijd mee als ik voor langere tijd boven ben. Hij speelt wel daar en ik doe mijn klusjes. Laten huilen vind ik zielig, omdat het er gewoon bij hoort en ze het gewoon nog niet begrijpen. Hij is dan zo overstuur dat ie helemaal moet bijkomen en dat vind ik dan echt zielig.
Als ik snel even iets moet pakken laat ik m wel huilen hoor. Dan ben ik vaak binnen een minuut terug. Ik probeer het dus wel af en toe te doen, korte momenten en ik blijf vaak praten zodat ie me wel hoort. Dan gaat het soms zo ineens wel goed en prijs ik m!
In bed heeft ie er totaal geen last van gelukkig, Loïs had dit ook in bed. Dat was maar heel even gelukkig. Vaak moesten we dan 2 of 3 keer troosten en dan was ze zo moe dat ze wel ging slapen. Maar dat heeft hooguit 2 weken geduurd. vaak is het bedje zo'n vertrouwde plek dat ze dan geen problemen hebben, maar logisch lijkt het me wel dat ze dan net zo goed kunnen gaan huilen.

Tja... zo heeft iedere fase zijn probleempjes en geneugten... soms afzien maar het kan ook zo weer voorbij zijn. Zet m op!

Ja herken dit ook met Lizzy gelukkig niet zo zeer met naar bed brengen.
Van de week wel 1 keer schudde ze nee met naar bed brengen en ging helemaal spartelen legde haar wel in bed paar x speentje in gedaan en ze sliep.
Maar slapen over het algemeen gaat prima gelukkig.
Sinds een paar weken wil ze als ik haar vast heb mag ik haar niet meer los laten gaat ze echt heel erg huilen als dat gebeurt,
Of als ik de was buiten ga ophangen en ze blijft binnen bij mij man heel erg huilen ik mag gewoon niet weg.
Wat ze ook heb als ik haar grote zus van 3 vast heb word ze jaloers gaat ze ook huilen want wil ze ook bij me hihi.
Ik weet wel dat ons oudste dochtertje van 3 veel rustiger was al baby/dreumes.
Lizzy is zo druk echt wel een pittig kind soms.
De zusjes kunnen ook lief samen spelen lief om te zien.
Schudde jullie kleintjes ook wel vaak nee ? Lizzy kan er wat van hihi.

Liefs

thnx voor jullie reactie!
Ben blij dat mensen dit herkennen...
Ik hoop dan maar idd dat dit een fase is...

@Zeevang, nee schudden doet mijn zoontje niet meer, hij heeft wel een periode gehad. Nu is het als hij zijn zin niet krijgt, of niet wil wat ik doe wordt hij alleen erg boos, idd spartelen met de beentjes als ik hem vast heb, of op de grond stampen.

Terug
Bovenaan