Niet alleen overdag maar nu ook 's nachts harde ZERE buiken (voorweeen??)

Pff, de laatste loodjes wegen het zwaarst zeggen ze... Nou dat kun je wel stellen. Ik heb al vanaf week 27 harde zere buiken. Zoveel, dat ik noodgewongen moest stoppen met werken. Nu heb ik sinds een kleine week ook 's nachts harde zere buiken en pijn in mijn rug. Het is mijn eerste kindje, dus geen idee of dit normaal is in de laatste weken. Wel vervelend want ik doe dus geen oog meer dicht van de pijn en dat terwijl ik wel heel erg moe ben!
Iemand tips? Of wat dit kan zijn? Voorween misschien (Nu al!?)

Liefs Wan
35 weken 2 dagen

Hoi Wan,
Bah wat vervelend voor je!!
Ik heb toen ik zwanger was van mijn zoon wel veel harde buiken gehad (voorweeën).
Maar ze hebben nooit pijn gedaan. Wat zegt je vk ervan?
Wel is het zo dat als je veel voorweeën hebt, je bijna geen naweeën krijgt. Heb ik
dus ook helemaal geen last van gehad.
Succes ermee en ik hoop dat je snel weer kan slapen.
Liefs Melanie

Ik heb ook een poos harde buiken gehad. Ik kon niet meer staan, lopen, vanaf het moment dat ik uit bed stapte was het mis. Ik heb een week zo'n witte zwangerschapsband gedragen. Die ondersteunde de spieren van mijn buik. Toen is de pijn langzaam weggegaan. Geen idee of het bij jou helpt hoor, maar je kan het altijd proberen. Ik denk dat ik achteraf vooral 'spierpijn' heb gehad en mijn spieren rust nodig hadden.  

Hoi Wan,

Wel lekker dat je niet meer hoeft te werken!
Ik zou lekker rustig aan doen als ik jou was en wel proberen elke dag even een flink stuk te wandelen (niet te snel lopen hoor :)). Het kan best een kwestie zijn van je spieren zoals de schrijfster hiervoor ook al zei en dan is ontspannen de beste remedie (ook tegen harde buiken).

Daarbij beval je niet alleen in die 'paar uur' die de bevalling wordt genoemd. Je lichaam bereidt zich voor en groeit naar de bevalling toe. Het wordt gewoon steeds zwaarder naar het einde toe. (Op natuurlijk een enkeling na, die overal vrolijk doorheen fietst, maar die ken ik persoonlijk niet.) De harde buiken kunnen sterker en gevoeliger worden. En je kunt voorweeen krijgen.

Misschien is zwangerschapszwemmen een idee? Dan kun je heerlijk ontspannen in lekker warm water liggen en er ook nog over kletsen. Of thuis in bad?

Sterkte toegewenst met de laatste loodjes,
Jo

Terug
Bovenaan