niet alleen willen slapen

Hoi allemaal,

Wie kan mij helpen??? Mijn dochtertje van 25 maanden wil opeens niet meer slapen. Voorheen sliep ze echt heel goed. Als we haar op bed deden dan sliep ze zo zonder te zeuren. Maar nu is dat ineens veranderd. Ze wil niet alleen slapen. Ik of mijn vriend moeten bij haar blijven tot ze slaapt. We hebben nu zelfs een matras bij haar in de kamer gelegd zodat we bij haar kunnen zijn. Als ze nog wakker is en we willen weglopen dan is ze helemaal overstuur. Ganglicht laten branden, deur open laten en zelf boven blijven helpt niet. Wie o wie kan me helpen om weer het meisje terug te krijgen die zo lekker sliep.

Alvast bedankt en ik hoop wat reacties te krijgen.
 
Misschien heeft je dochter wel angst in de donker.
Bij mijn zoontje begon dit ook op deze leeftyd.
Bij ons hielp het om al zijn knuffels bij hem in zyn nek te leggen.
En ik heb voorgedaan dat het je eigen schaduw is die je op de muur ziet,door diertjes met mijn handen te maken ,en hem te laten zwaaien zodat hij ziet dat wat hij doet, terug te zien is op de muur.
het is verder erg lastig want je weet verder niet wat er in het hoofdje omgaat.
Hopenlijk heb je wat aan mijn tip,bij ons duurde het ook wel even voordat hij erdoorheen is.
 
Wij hebben het ook meegemaakt. Ik bleef bij mijn zoon zitten tot hij sliep, na een aantal avonden ben ik steeds een stukje verder gaat zitten. Uiteindelijk in de kamer ernaast geeinigd, zodat hij me nog wel kon horen. Als hij hysterisch ging gillen zei ik dat ik zo weer bij hem kwam kijken. Dat deed ik dan ook, zei weer welterusten, een kus geven, en weer weglopen. Het vraagt veel van je en is best moeilijk, dus even doorzetten. Uiteindelijk werd alles hier gelukkig weer als vanouds.
Succes!
 
Terug
Bovenaan