Niet 'gewoon' willen eten...

Hoi allemaal,

Ons zoontje van bijna 5 maanden krijgt alleen nog flesvoeding, waaronder ook papflessen. Nu willen we hem al wel vast aan het 'eten van een lepeltje' leren wennen en we proberen hem dus pap van een lepeltje te geven. Nu wil hij daar dus helemaal niets van weten!!! Hij begint echt te krijsen als je hem probeert te voeden. De speen van de fles pakt ie wel meteen.... Wie heeft dit ook gehad en hoe kunnen we dit aanpakken? Ben een beetje bang dat ie straks met 6 maanden; als hij natuurlijk wel andere dingen moet gaan eten, ook niet wil....

groetjes,
Kipling26

hallo,
veel kinderen willen met 5 maanden nog niets (w)eten van een lepeltje, af en toe proberen en je merkt vanzelf wel wanneer hij er aan toe is.
Ze hebben tot zo'n 6 maanden voldoende aan flesvoeding.
overigens het kan best zijn dat ie met 6 maanden ook niets zal willen (w)eten van een lepeltje, heb geduld met hem zou ik zeggen, het komt best goed als hij er zelf aan toe is.

succes

Moon (mama van 3 meiden van 8 jr, 5jr.. en 10 mnd.)

Ik vraag me dan wel af hoe het kan dat zoveel moeders al met 4 maanden met hapjes beginnen. Willen die kindjes dan al wel netjes van lepeltjes eten?

groetjes,
Kipling26

Hoi,

Ik heb een zoontje die is nu alweer 21maand. Maar vanaf dat ie net 4 maanden is kreeg ie zijn eerste hapjes fruit. Hij was zo aan het smakken en knabbelen op zijn vingers toe we het probeerde zat ie lekker te eten binnen een paar weekjes at ie een half potje per dag en het ging goed met het lepeltje. Met 10 maanden at ie al mee met de pot en hij eet al een paar maanden zelf.

Ik denk dat het nog niet geeft dat jou zoontje  nog niet van een lepeltje wil eten dan zal  hij er nog niet aan toe zijn. Dus ik zou het af en toe proberen aan te bieden en als hij het niet wil een andere keer  weer proberen.

Succes

sandra mama van niels

ik denk dat het een kwestie van oefenen is.boas hapt van zn geboorte af aan al borstvoeding,druppeltjes tegen krampjes en nu af en toe wat thee van een lepeltje.dat zijn natuurlijk maar muizehapjes,maar zo leert hij het wel.ze zeggen ook dat de eerste weken een of 2 theelepeltjes fruit of pap genoeg is.gewoon om er aan te wennen.ze hoeven er nu nog niet van te leven.straks wel.
groetjes kari

quote: Kipling26 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('29-03-2007 15:40:12'));

Ik vraag me dan wel af hoe het kan dat zoveel moeders al met 4 maanden met hapjes beginnen. Willen die kindjes dan al wel netjes van lepeltjes eten?

groetjes,
Kipling26

Ja, inderdaad!!! Ik ben dus met 4 maanden begonnen, en mijn dochter hapte vanaf de 1e hap al goed van de lepel.
Nu is ze bijna 6 maanden en eet dus een volledig 6 maanden potje op en heeft nog maar 3 flessen (210 cc)
Gewoon een paar dagen wachten en opnieuw proberen!!

Succes!

Terug
Bovenaan