niet 'zomaar' zwanger

Hallo iedereen,

Graag wilde ik weten wie er hier nog meer via een IUI, IVF of andere vruchtbaarheidsbehandeling zwanger is geraakt. Ik zelf ben nu na 5 x IUI zwanger geraakt. Tussendoor heb ik een vrij zware operatie gehad daar ik een cyste in de eileider had met complicaties. Ik heb dus nu nog maar 1 eileider. De cystes zijn een aantal maal terug geweest dus daarom kon ik niet achter elkaar doorgaan met de  behandelingen. En het feit dat mijn zorgverzekeraar de hormonen niet vergoedde hielp ook mee.Westonden al op dewachtlijst voor IVf maardat hoeft gelukkig niet meer.  Hoe hebben jullie dit alles ervaren?

Groetjes Zhiva.

Hoi hoi,

Van harte gefeliciteerd, zeg. Heerlijk dat je zwanger bent. Ikzelf heb geen ervaring met jouw verhaal. Maar een vriendin van mij heeft wel net een operatie achter de rug, waarbij cystes weg zijn gehaald. En er is een matje in haar eileiders of baarmoeder geplaatst omdat ze het schoon hadden gemaakt van binnen. Dit om te voorkomen dat er weer een verstopping komt. Hopelijk is ze nu snel zwanger, want ik schaam me gewoon dat ik nu snel zwanger ben geraakt. Wat bij mijn eerste zoontje eigenlijk niet het geval was. Daarvoor heb ik twee mk's gehad. Maar mijn vraag is, kwamen jou cystes snel terug?
En hoesnel zijn jullie verder geholpen met iui?
Niet dat ik dit tegen haar zal gaan vertellen, maar ik hoop/wil gewoon dat ze zelf ook snel een trotse zwangere meid mag zijn.

Doei,

Nance

Hoi hoi,
Hier nog een IUI zwangere! Ik had het geluk dat het meteen de eerste keer raak was! Bij onze dochter ben ook geopereerd aan een eierstok, en daarna heb ik Clomid geslikt, (ik het PCO)  waardoor ik uiteindelijk na in totaal 2 jaar zwanger was van haar. Na de bevalling ben ik iedere 30-32 dagen ongesteld geweest, dus het het deze keer makkelijker verwacht. Wat viel dat tegen zeg! We zijn sinds januari weer bezig, en toen er in augustis nog niets gebeurd was ben ik terug gegaan naar de gyn, bleek dat ik helemaal geel ei-sprong had! En deze keer werkte de Clomid daar ook niet voor, dus ben ik ik November Gonal gaan spuiten. In eerste instantie zouden we het dan alsog op de natuurlijke weg proberen, maar mijn verzekering betaalt de medicatie alleen als het onderdeel is van een IUI. En omdat ik in 1 cyclus 2 spuiten gebruikt heb (totale kosten ruim 650 euro!!) zag ik het effe niet zitten om die zelf te betalen, en dat misschien wel 5 of 6 keer. Dus twee dagen voor de opgewekte ei-sprong hebben we alsnog besloten een inseminatie te doen! Met dus dit geweldige resultaat!!!
Groetjes, Claudia

Hoi hoi,

Ook hier iemand die niet 'zomaar' zwanger is.
Na 3 icsi pogingen is het dan eindelijk gelukt en ben ik inmiddels 5 1/2 week zwanger.
Het is ons eerste kindje en ik vind het onwijs spannend.
Meer omdat we er zolang voor gevochten hebben en nu het eenmaal zo ver is, ben ik oh zo bang het kwijt te raken.
Heel veel mensen zijn al wel op de hoogte, omdat iedereen weet waarmee we bezig zijn en wanneer we dus de uitslag konden verwachten, maar het liefste zou ik het aan de hele wereld vertellen, maar ja, daar wachten we nog maar heel even mee.

Heel veel succes iedereen.

Liefsss

Hoi,

voor Nance, wij moesten na de operatie een jaar wachtten voor wij verder mochtten. Dit vind ik nog steeds raar want als ik opde natuurlijke manier zou zwanger raken zou het wel mogen... Maar goed. Dit is ook geweest omdat er complicaties waren. Mijn urinebuis zat verkleeft met de eileider en deze hebben ze dus heel voorzichtig losgemaakt van de eileider, de eileider zelf hebben ze dus  verwijderd. Na 1,5 jaar had ik weer een cyste maar die is met de menstruatie weggevloeid net als de anderen die meestal na een maand of 2 weer kwamen. Ik heb 2,5 maand terug weer een grotere gehad en daar heb ik medicijnen voor gekregen waarmee deze moest slinken en uiteindelijk zelf afvloeien. Ook dit is goed gegaan. Dus ik hoop ook voor haar dat ze snel mag doorgaan. Ik had zelf na 5 pogingen echt de hoop opgegeven wat betreft IUI en had me helemaal ingesteld op de IVF waar ik echt heel bang voor ben dus dit was heel goed  nieuws. Ik heb de eerste keer 4 weken menopur gespoten en op de 14e dag pregnyl ,  de andere pogingen kreeg ik Puragon 14 dagen hierna ook pregnyl. Ja die  spuiten zijn niet te betalen. Daarom hebben wij  ook een periode (augustus 2006 tot januari 2007) een time out gehad tot ik ben overgestapt naar een andere zorgverzekeraar.   Ik herken de angst dat het mis zou gaan, ik heb het ook iedereen verteld omdat ze op de hoogte waren van behandelingen. Wij hebben hier nooit een geheim van gemaakt. Mocht het fout gaan dan kan iedereen je ook beter steunen denk ik dan. Ik denk ook bij elk pijntje 'oei, wat was dat?" Daarom is dit forum zo fijn. je kan van alles vragen. Ik ben nu ook 5,5 week. Wanneer zijn jullie uitgerekend? Ik heb 11 januari de eerste echo, we kunnen niet wachtten!

Liefs Samantha

Terug
Bovenaan