niet begrijpen

Ik kan soms wel janken.

Op een of andere manier begrijpt me kerel gewoon niet dat ik na een dag van huishouden, dreumes bezighouden, koken, eten, kleine in bad en bed en op ruimen en een moment van rust en tijd voor me zelf moet hebben..
En elke keer dat gezeur "waarom eet je niet je moet wat eten"

Ondanks dat dit ons 2de wondertje is en hij nu wel moet weten wat een zwangerschap met me doet

Ze weten dat een zwangerschap iets met je doet, maar niet WAT precies. De vorige keer kon jij volgens mij lekker eten en nu ziet hij je minder/slechter eten omdat je overal misselijk van wordt.

Zal het (onbeholpen) bezorgdheid kunnen zijn?

Och jee, ik ben "gelukkig" niet de enige. Het is ook mijn tweede zwangerschap en meneer lijkt het allemaal te zijn vergeten.
Ergens snap ik het wel, er is nog geen dikke buik, dus waar heb je het over.... Nou, moe en vooral heel veel hormonen.

Vanmiddag werd een heel boze peuter me even echt teveel en ben ik op de wc gaan zitten. Even rust!
Van de week was ik m'n man even helemaal moe en heb hem de tafel op laten ruimen door demonstratief zuchtend op de bank neer te ploffen. Hij durfde niets meer te zeggen.

Ach, ze kunnen het eigenlijk ook niet helpen die kerels.

Rust vinden is hier ook iets wat heel moeilijk is.
Twee kinderen van 4 en 1, 32 uur werken, huishouden, huisdieren. Binnenkort terug naar 24 uur; want dit is gewoon te veel! Mijn man werkt in ploegen dus dat betekend dat er ik er vaak alleen voor sta.

Gewoon lekker bot zijn en het hem recht voor zn raap vertellen. Niet boos, maar wel duidelijk! Mannen snappen gewoon niets van vrouwen, hoe goed ze hun best ook doen!

jammer is dat. Wij hebben het er gisteren nog over gehad. Dat het voor mannen gewoon niet zo leeft. Ze voelen nog niks en kunnen zich er daarom weinig bij voorstellen. Vooral bij mijn eerste zwangerschap had hij het er moeilijk mee. Nu kan hij zich er iets beter bij voorstellen, maar hij vraagt wel af en toe hoe ik me voel, of ik het kan omschrijven, omdat hij het zich niet kan voorstellen.
Zeker als je thuis bent met een andere uk, is het lastig om je rust te nemen. Als je dat dan wel doet gaat dat idd ten koste van bijv het huishouden. So be it, toch? Stof blijft wel liggen ;-)

Ideetje om te vragen of hij zichzelf al halfziek alles ziet doen. Dat doe je dus in de eerste 3 maanden van je zwangerschap. Totaal niet fit, moe en huilerig... en dan wel alles gewoon doordoen.. kortom... ook die rustmomenten pakken want er gebeurd nogal wat in je lichaam... luister er dus naar en laat je man maar wat harder lopen als ie dan kan, die mag de andere helft doen!

Terug
Bovenaan