niet bij anderen durven spelen

hallo allemaal
Mijn zoontje is in juli 4 jaar geworden en zit na de zomervakantie dus op de basisschool.
Dit gaat verder goed ( heeft eerst toch wel wat moeite gekost want ik  mocht  niet weg gaan naar huis).
Sinds kort wordt er  natuurlijk ook gevraagd om bij elkaar te gaan spelen,en dit geeft nu juist het probleem.
Hij vindt het wel leuk om bij een ander te gaan spelen aleen hij durft het  niet alleen en wil dat ik mee ga.
Deze week was hij zover om mee te gaan naar een vriendjes huis,ik ging mee om hem een beetje tegemoed te komen en te helpen.
Een maal daar lijkt het ijs te zijn gebroken en net als ik wil vertrekken zegt hij Als jij naar huis gaat ga ik mee he.
Ik heb wat overredingskracht kunnen opbrengen en uiteindelijk fietste ik na het uitwisselen van de telefoonnummers naar huis.
Mijn dochter van 8 weken lag nog alleen thuis.
Ik was beretrots op hem dat hij daar aleen was"achtergebleven"",maar  nog geen 30 minuten later stond hij alweer op de stoep""hij had het weer gezien"'.
Hebben meerdere kinderen hier last van ,en hoe ben je daar mee omgegaan en hoe begeleid je hem daarin?
Als andere kinderen hier komen spelen heeft hij nergens geen last van,maar zodra andere kinderen vragen om binnen te gaan spelen bij hen of op de kamer bij hen binnen dan wil hij dat niet en vindt dit eng.
Graag hoor ik tips van jullie
Groetjes Florence
 
het is ook erg veel in 1 x, nieuwe school, juf kinderen en ander ritme.
Hier was het ook steeds wel hier kindjes spelen maar terug wilde hij alleen met mij erbij. ik heb dat nooit gedaan, want als je daarmee begint dan is het einde zoek is mijn mening.
En na een half jaar opeens zei hij uitzichzelf ga bij .... spelen en dat ging super goed. Ze geven wel aan als ze eraan toe zijn.
 
Vorig jaar zat mijn dochtertje ook in groep 1 en wilde ze niet bij iemand spelen, wel mochten ze bij haar spelen. Het was net of ze de kat uit de boom keek, want opeens wilde ze wel bij iemand spelen. En nu ze iin groep 2 zit is het afspraak na afspraak maken, en vraag je je af wanneer ben je nu eens alleen thuis.
 
 
Terug
Bovenaan