Niet blij met VK

Hoi Allemaal - en beste wensen!!

Ik ben nu 9 weken en een paar dagen zwanger voor de eerste keer - en ik ben superblij dat ik in augustus hopelijk een baby in mijn armen krijg en in algemeen is alles supergoed. Begin december heb ik de verloskundigepraktijk in de buurt gebeld om de nodige afspraken te maken en de eerste afpspraak  is gepland voor eind vlg week. Ook moets ik mij aanmelden door middel van een formulier op hun website dat ik moest invullen en terugsturen. Verder moest ik bellen met de echo-clinic voor een eerste echo -vervolgens de datum doorgeven an de vk omdat die een verwijzing moesten maken.  Verder heb ik vermeld dat ik  de week na kerst niet thuis zouden zijn  vanwege vakantie.  Afspraak voor de echo was 31 december  en voor  de kerstvakantie had ik nog niets gehoord betr. de verwijzing.  Dec 27 heb ik een email naar de VK gestuurd om te vragen  of de verwijzing afgehaald moets worden of die was opgestuurd naar mij. vlg ochtend krreg ik de bericht dat ik die verwijzing op die dag moest halen omdat ze de 31ste geen receptioniste had. Omdat ik nog in het buitenland zat was dat geen optie om die te halen voor de 31ste en dat  heb ik dan  geemaild aan hun zonder respons.
Afgelopen maandag kwam ik dan de verwijzing halen en  vrij verbaasd was ik  te zien dat die alleen mijn naam hadden ingevuld.... de aanwesige vk heeft snel gevraagd naar  de datum  en of het mijn eerste zwangerschap was en dat  ingevuld - de rest moest i zelf doen... Raar vind ik aangezien dat ik 2-4  A4-tjes met diverse gegevens had ingevuld voor hun  4 weken eerder.

Ik  ben 'not impressed' en  ik denk aan om een andere vk te zoeken.

Is dit normaal gedraag?

De echo ging trouwens erg goed - hele lieve en  vriendelijke mensen. Als is volgens planning: hart gezien en gehoord, arme en hoofd bewoog, en placenta ligt aan  achterkant en geeft veel ruimte voor beweging!!!!  Wij liggen nog op schema met 3 of 4  augustus.

Ouders en zussen i Denemarken ingelicht met kerst en schoonvader in NL kreeg gisteren de nieuws  - en iederen zijn dolblij!!

mvg

Mor74 aka Charlotte              

Hoi Charlotte,

Wat een rare gang van zaken! In de praktijk waar ik me weer bij heb aangesloten zitten 3 verloskundigen en die worden ondersteund door 1 assistente. Deze assistente regelt alles. Zij heeft ook de afspraak gemaakt voor de echo, mijn verzoek om deze op maandag of dinsdag te laten plaatsvinden was ook geen probleem. Ik heb de echo nu aankomende dinsdag. Verder waren lagen alle formulieren ingevuld voor ons klaar toen we onze eerste afspraak hadden afgelopen maandag. Het enige wat ik dus tot nu toe heb moeten doen is de praktijk bellen om me weer aan te melden.

Toen ik zwanger was van ons zoontje, zijn alle gegevens ingevoerd bij een persoonlijk gesprek op de praktijk. Dus niet via een of ander formulier wat ik zelf moest invullen.

Als je niet happy bent met je vk, dan zou ik zeker een andere gaan zoeken. Want ik vind het toch wel belangrijk dat je het goed kunt vinden met je vk. Zij moet je immers goed kunnen helpen bij de bevalling straks.

Succes!

Groetjes,
Leeuwtje

Ik weet steeds niet of ik mijn VK echt leuk vind. Vanochten moets ik bloed latten prikken en kreeg ik gelijk een mapje met diverse documenten incl de verwijzing voor de echo die ik afgelopen maandag een kopietje van kon halen op dezelfde dag als mijn echo - en ik werd veel plezier geweenst met de echo morgen.........!!!  Is dit normaal gedrag van een VK? Ik wacht nu even mijn intake van vrijdag a.s. af, en ben wel van plan om hier vragen over te stellen.

mor 74    

Hoi,

Mmmm volgens mij hebben ze de administratie niet helemaal op orde daar.
Dat kan natuurlijk met de feestdagen te maken hebben, maar ik zou er denk ik even naar informeren. op zich is een praktijk in de buurt wel hadig. Hoeveel VK's hebben ze daar? Want als het er meer zijn, krijg je vaak bij ieder bezoek een andere VK. dan ken je iedereen tegen de tijd dat je moet bevallen. Maar dan zegt degene die je bij de eerste afspraak ziet niet zoveel.
Ik heb de vorige ker trouwens geen formulier in hoeven vullen, maar kreeg een uitgebreid intake gesprek. Dat vond ik wel fijn.

Anne

Terug
Bovenaan