Niet dezelfde uitgerekende datum

<p>Hi iedereen :)</p><p>Ik heb een vraagje over het uitreken van mijn uitgerekende datum. </p><p>10 aug was de eerste dag van mijn laatste menstruatie (cyclus 28 dagen). Als ik het zelf uitreken dan kom ik uit op 16/17 mei 2019. Ik heb 2 oktober met spoed een echo gehad omdat ik die week erna zou emigreren naar het buitenland en daar kwam uit dat ik toen ongeveer 7 weken zwanger was.</p><p>Nu had ik vandaag een ‘termijnecho’ bij mijn nieuwe verloskundige in het buitenland maar hun kwamen met de meting uit op 11weken en 1 dag, terwijl ik volgens eigen berekening zo’n 12 weken moet zijn. Is dit normaal dat er een week verschil in zit? Ook gaf ze aan dat mijn uitgerekende datum nu 29 mei 2019 is. Ik vind het verschil een beetje groot. Met de echo zelf zag alles er prima uit en was het volop aan het bewegen.</p><p>Veel Liefs, S</p>

Er zit wel vaker verschil in. Uiteindelijk kan er pas iets groeien als de eicel bevrucht is. Dat kan pas na je eisprong, en die is gemiddeld 2 weken voor een nieuwe cyclus begint. Kan best zijn dat jij je eisprong wat later hebt, en dat deze cyclus net iets langer was geweest. En dan kan een eicel ook nog tot zo'n 2 dagen na de eisprong bevrucht zijn. Daarnaast is een milimeter al ongeveer een dag verschil, en net even ergens anders klikken kan dus ook een dag schelen. Echo wel inwendig geweest? Dat is vaak wel precier.

Dat kan inderdaad. Misschien was je eisprong iets later, maar zoals gezegd maakt een millimeter al verschil. 
Bij de verloskundige was ik 29 januari uitgerekend, volgens de gynaecoloog 27 januari. Ik krijg elke 2 weken een groeiecho en daar komt altijd uit dat ik nog een paar dagen voorloop op 27 januari.. 

Dat kan zeker.
Ik heb ook 2 verschillende uitgerekende data gehad, mijn vaste verloskundige gaf een andere datum aan dan waar de pretecho gemaamt werd. Bij bevallen kwamen ze erachter dat de pretecho datum toch echt de juiste geweest moet zijn aangezien ons kindje heel licht was en nog onder het huidsmeer zat, wat meer paste bij de pretecho datum

Hi, 
bedankt voor de reacties. Ik moet rond 25 aug mijn eisprong gehad hebben.
Mijn eerste echo was idd inwendig omdat het nog zo vroeg was, en die kwam uit op  7 weken, dat is nu 5 weken terug. Maar zo als jullie al zeiden, een millimeter kan al een groot verschil zijn.
Ik heb met een paar dagen weer een echo ivm de combinatie test dus dan ga ik nog wel een keertje vragen. Ben benieuwd.
Bedankt!

Hi, 
volgens mij kan het ook verschillen per land. Hoeveel weken ben je in nl officieel zwanger (dwz op hoeveel weken zwangerschap zetten ze de uitgerekende datum) ? Volgens mij 40, toch? Ik woon in Frankrijk en mijn uitgerekende datum is 42 + 4.... beetje balen voor mij want mijn verlof begint dus laat. Het is hier namelijk zo dat je meteen als je over je uitgerekende datum heengaat ingeleid wordt. 
Alle internet-uitreken dingetjes zeggen bij mij 12/13 maart, maar mijn gynaecoloog zegt dus, 22 maart.

Terug
Bovenaan