Niet door willen slapen...

Hoi hoi,

Even terug was er op dit forum al het hetzelfde onderwerp, ik heb hier zelf toen ook op geantwoord. Ik dacht toen ook dat het wel weer beter ging. Maar sinds een week is het echt niet meer normaal, voor mijn gevoel dan...

Ons dochtertje gaat tussen 19.30 en 20.00 op bed, hier hebben we altijd ons vast ritueel in, wat ook goed werkte. Maar sinds een week lijkt het nu dat ze niet meer alleen wil/ durft te zijn. Het speentje werkt nu ook niet. Vaak wordt ze pas rustig wanneer mijn man of ik haar oppak en haar bij ons in bed leg of rustig met haar ga wandelen. Maar slapen in haar eigen bedje 'ho maar'.
We hebben al geprobeerd om haat te laten huilen, maar ze huilt net zo lang door tot we haar op pakken.

Wie heeft hier ook ervaringen mee en hoe ga je hier mee om? Het is echt heel frustrerend en we hebben er al een tijd slapeloze nachten van....

Hoi Serietje

hier is het een beetje anders maar mischien heb je er wat aan.
Mara heeft afgelopen weken haar schema helemaal omgeslagen. nu krijgt ze de laatste fles rond 20.00 uur en dan bedje in. rond 1 uur en rond 5 uur moet ik eruit speentje er in doen en rond 8 uur is het opstaan maar wil ze nog geen fles, pas om 9 uur. Dus ik moet haar voedingschema weer veranderen.

Op het nachts wakker worden heb ik helaas geen oplossing voor gevonden, hopelijk dat het over gaat,maar het is gelukkig een paar seconden.

Wel heeft Mara wel eens na een drukke dag dat ze supermoe is, huilen maar niet gaan slapen en helemaal over haar toeren, dan doe ik haar eerder in bad, hier ontspant ze van en in badje valt ze al bijna in slaap. ik haal haar dus uit de woonkamer waar de prikkels zijn en doe een lekker warm badje met lavendel van kruidvat.
Als ik haar daarna in bedje leg zoals gisteren gaat ze of slapen of weer huilen. gisteren was het huilen en bij haar helpt het absoluut niet om te laten huilen, ze kan niet zelf stoppen. We hebben een krukje op haar kamer staan en ik haal haar met slaapzak uit bed, in de borstvoeding houding, op krukje en zahctjes wiegen. grote licht is uit enalleen klein beetje licht van de gang.
En dan is het volhouden, als ze wat dieper slaapt kan ik haar neerleggen, doe ik dat te snel moet ik overnieuw beginnen.

Oma zag het gisteren allemaal aan en zei:je moet echt weten hoe ze werkt

En dat is waar ja, ook worden ze eenkennig en verlatingsangst als ze ouder worden toch?

Ik probeer wat uit en onthoud wat de dogwhisperer Cesar Milan altijd zegt: state of mind! als ik gespannen binnenkom is zij ook gespannen, hoe kan een baby in slaap vallen in je armen als jij gefrusteerd bent. dat voelen ze.

Engelengeduld moet je echt wel hebben hoor pffff soms overdag is ze jengelig maar niks is goed, ben ik zo een uur mee bezig en dan ziet ze papa en lacht ze weer! grrrrr Nu roep ik papa er al eerder bij, is veel makkelijker voor mij en haar.
ik heb echt mijn dagen wel gehad dat ik er goed gek van werd, dan is tijd voor aflossing en opnieuw ademhalen anders houdt het nooit op.

En ik oefen druk met in bedje slapen overdag hihihi moet toch een keer lukken toch?

succes ermee

hoi serietje

nou volgens mij had ik hier niet moeten reageren
dit is al de 2e nacht dat madam om 5 uur een extra fles van 165ml wil, en overdag krijgt ze toch genoeg dacht ik.

hopen dat dit een fase is v an een paar dagen :)

groetjes sabine

Het kan idd ook zijn dat je kindje eerder last heeft van eenkennig en verlatingsangst....

Vertel alles hard op, wat je gaat doen, en dat ze lekker moeten gaan slapen en dan tot morgenvroeg...
Laat ze overdag ook rustig alleen in de box of in bed om dingen te gaan doen, maar vertel wel wat je gaat doen...

3 vriendinnen van mij hebben dit met hun dochters gehad bij +/- 6mnd dat de kinderen alleen rustig werden als ze ze oppakten en bij ze in bed namen en dit hebben ze alle 3 gedaan....ze zijn nu allemaal 3 jaar en slapen nog iedere nacht bij de ouders in bed...

Dus ja soms moet je er echt ff door heen...neem een paar dagen vrij is dan mijn tip en echt laten huilen, je kan wel even troosten maar vooral niet eruit tillen....t is echt kiezen op elkaar en zelf misschien ook tranen laten maar wel doorbijten...jullie zijn de aanhouder, en die wint...mijn 3 vriendinnen hebben de kinderen laten winnen en nu zitten ze met de ellende...

Heel veel succes....

Liefs randy

Gisteren ben ik naar het consultatiebureau geweest en heb ook gevraagd wat ik moet doen. Helaas konden ze me geen kant en klaar antwoord geven...

Voor mijn gevoel heb ik alles al geprobeerd; ik zeg soewieso altijd al hardop wat ik ga doen en dat ze lekker moet gaan slapen enz. 's Nachts krijgt ze geen fles meer, maar proberen we het speentje, de eerste fles krijgt ze om 8 uur. Ik heb al geprobeerd om mijn kussensloop onder haar hoofdje te leggen zodat ze mijn geur bij zich heeft, helpt helaas ook niet.
We hebben nu haar ledikantje op onze kamer staan en waneer ze huilt proberen we haar te laten liggen, het speentje te geven en haar in slaap te sussen en aaien over haar wangetje, dit helpt vaak wel. Maar afgelopen nacht was het weer een drama, waardoor ik haar toch maar weer tussen ons in heb gelegd. Op het consultatiebureau vond de arts dit geen probleem, maar inderdaad, we zitten er wel mee.
Ze heeft inderdaad last van verlatingsangst en begint ook een beetje eenkenning te worden, dus ik hoop dat het maar een fase is.
Laten huilen is voor mijn gevoel echt geen optie omdat ze net zo lang door gaat totdat we naar haar toe komen en haar optillen. Ze krijgt er dan zelfs diaree en een bloedneusje van.

Het stomme is dat het overdag wel allemaal goed gaat, dan wil ze wel alleen doorslapen, maar ja dan gaat het maar om 2 tot 3 uurtjes achter elkaar.

* sweetwicca/ sabine, jij ook veel succes!

Hoi meiden,
ik ben dan wel geen juni mama maar een september mama van 2010.
maar ik herken zoveel van serietje.ons zoontje nu bijna 15 weken oud wil soms ook alleen maar tussenin slapen.(altijd al gehad)heb de wieg al naast ons bed staan om speentje te geven en er niet duizend keer uit te hoeven.hij gaat soms wel slapen in zn wieg als hij weet dat ik naast hem ligt dan moet ik zn handjes vasthouden en over zn hoofdje aaien.als hij eenmaal slaapt gaat goed.soms word hij weer wakker en wil dan echt niet meer in de wieg.omdat het dan vaak al heel laat is en we moe zijn komt hij dan weer tussenin liggen.en dan slaapt hij zo.
overdag gaat het hier ook uitstekend en slaapt hij in de kinderwagenbak.
dochter van 3 heeft ook een tijd tussenin gelegen dat hebben we nu een beetje af kunnen leren alhoewel ze soms toch nog komt.maar is geen drama meer om terug in eigen bedje te leggen,dus hopelijk kunnen we dat bij ons zoontje ook zo doen.zou zeggen maak je maar niet al te druk erom.als ze 16 zijn willen ze zo en zo niet meer tussenin haha en verlangen we misschien nog een sterug naar de babytijd
liefs jootje

hihihi
hier is het andersom, overdag krijg ik haar amper bed in om te slapen, ze wil op de bank tegen mij aan slapen. 1x per dag mag het, vaak ochtends het hazeslaapje.
het is mij 5 dagen gelukt om haar middags in bed te leggen en toen moest ik werken en als ze mij pas weer middags ziet wil ze niet slapen maar bij mij zijn

nachts komt ze af en toe nog voor de fles maar meestal niet
alleen nachts speentje in doen vind ik maar geen oplossing voor. elke nacht 2xeruit voor die speen.

over het algemeen gaat het heel goed, we zien nog geen eenkennigheid of verlatingsangst tot nu toe maar ze gaat ook vanaf begin elke week naar opa en oma en vanaf 3mnd naar gastouder waar andere kindjes zijn en stagiaires

En serietje als ze huilt tot bloedneus toe is het idd niet goed. maar wat zegt je gevoel?

overdag heeft mara meer behoefte aan dat de deur open is en ze mij kan horen, ik hoef er niet bij te zijn maar als zij weet dat ik boven in de buurt ben tot ze slaapt is het goed.
In het begin heb ik ook weleens een goed gedragen tshirt van mijzelf erbij gelegd, dan ruikt ze jou en kan ze iets knuffelen
Mara slaapt ook altijd met een knuffeltje
Bij ons in bed is dat een nijntje met doekje, beneden vaak een slabber, bij de gastouder een ster-knuffeltje en bij opa/oma een oude knuffel van mij.

Mara ligt ook in een safe-t-sleep anders is ze zo onrustig dat ze niet in slaap valt en het hele bedje ziet. nu ze 6,5mnd is probeer ik dat wel af te bouwen en ze heeft een slaapzakje omdat ze alle dekens altijd wegtrapt.

succes ermee

groetjes sabine

Terug
Bovenaan