niet doorslapen vanwege honger

Hallo!

onze dochter van bijna 18 maand slaapt helaas nog niet door omdat zij gevarieerd van 1 tot 3 keer per nacht nog wakker wordt omdat ze dan weer honger heeft. `s Avonds eet ze bij het avondeten erg goed en ook gewoon een toetje en drinkt ze nog een fles melk naar behoefte leeg. Om 19 u gaat ze zonder problemen naar bed.
 
Ze wordt iedere nacht ook op andere tijden wakker, zodat het geen gewenningsfles is volgens mij. Als ze wakker is, drinkt ze haar fles melk leeg en slaapt zo weer verder. We hebben geprobeerd om haar gewoon te laten huilen, of water te geven ipv melk, maar ze blijft wakker worden. Nu is het op zich geen heel erg probleem, maar doorslapen zou toch iets lekkerder voor ons zijn. Oja, pap eet ze niet. Tips en ideeën zijn van harte welkom!
 
quote: inge40 schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('19-03-2008 16:41:18'));

Hallo!

onze dochter van bijna 18 maand slaapt helaas nog niet door omdat zij gevarieerd van 1 tot 3 keer per nacht nog wakker wordt omdat ze dan weer honger heeft. `s Avonds eet ze bij het avondeten erg goed en ook gewoon een toetje en drinkt ze nog een fles melk naar behoefte leeg. Om 19 u gaat ze zonder problemen naar bed.
 
Ze wordt iedere nacht ook op andere tijden wakker, zodat het geen gewenningsfles is volgens mij. Als ze wakker is, drinkt ze haar fles melk leeg en slaapt zo weer verder. We hebben geprobeerd om haar gewoon te laten huilen, of water te geven ipv melk, maar ze blijft wakker worden. Nu is het op zich geen heel erg probleem, maar doorslapen zou toch iets lekkerder voor ons zijn. Oja, pap eet ze niet. Tips en ideeën zijn van harte welkom!




 
Hallo,

Mijn zoontje had exact het zelfde - werd iedere nacht wakker met een knorrende maag. Sinds een tijdje overgestapt op Nutrilon Goede nacht. Sinds die nacht slaapt hij door tot een uur op 6 a 7!  

succes  
 
Hallo!

Weet je zeker dat je kindje honger heeft? Ondanks dat  je kindje niet op hetzelfde tijdstip wakker wordt, kan het best gewenning zijn. Zodra ze wakker wordt, krijgt ze immers een fles.
Wij dachten ook dat onze dochter 's nachts 2 á 3 x per nacht wakker werd omdat ze honger had. Sinds kort zijn we gestopt met potjesvoeding en eet ze gewoon met de pot mee. Ze eet een stuk minder dan we gewend zijn, maar...... ze slaapt nu bijna elke nacht door. Toch wordt ze nu omstreeks 23.00 uur wakker. En het is echt puur gewenning, want vorige week was ze al om 21.30 uur wakker. Ik heb haar kunnen sussen en ze is verder gaan slapen. Pas de volgende morgen om 06.00 uur werd ze weer wakker. Ze kan dus prima zonder fles, maar ja.... het is ook wel zo gezellig even in de armen bij papa of mama liggen.

Ook wij proberen ondertussen de fles te laten vervallen, maar tot op heden is het nog geen succes.

Groetjes Sandra

PS: mijn dochter is van 21 maanden oud. (jong)

 
Ja ik denk ook dat het gewenning is. Porbeer het eens met een flesje water i.p.v. melk. Of probeer eerst   een kwart water en driekwart melk, een dag later de helft melk, de helft water en weer een dag later driekwart water en een kwart melk, waarna je geheel op water overstapt.

Ja met drie tegelijk stonden mijn hersens in de "overlevins-stand" en dus was ik best streng voor mijn kinderen. Ik vroeg aan het consultatiebureau hoeveel uren ze 's nachts zonder voeding zouden kunnen en dat aantal uren kregen ze ook werkelijk niets. Ik heb ze gesust en gewiegd totdat ik zwarte wallen onder mijn ogen had, maar tenslotte: de aanhouder wint. Ze hadden al snel in de gaten dat er 's nachts niets meer te halen viel.

In die zin had ik de keuze:
Of een week lang 's nachts in de weer zijn met sussen en fopspenen e.d. en er daarna gewoon vanaf zijn.
Of de komende maanden nachtvoedigen klaarmaken terwijl ze dat niet écht meer nodig hebben.
Ik koos voor het eerste. Misschien kies jij voor het tweede, dat is ook je goed recht.  
 
Terug
Bovenaan