Niet doorslapen

<p>Hallo mama's </p><p>Ik heb een vraagje ons zoontje van bijna 8 maanden heeft nog geen enkele nacht doorgeslapen blijft om de 4 uur komen elke nacht is het raak hebben het er hier met het cb ook over gehad en vroeg naar onze voedingsschema die is gewoon goed dus daar ligt het niet aan.</p><p>Meneer is nogal druk vind ik vergeleken me eerste zoontje die met 4 weken al doorliep!</p><p>Zo tegen half 4 is meneer echt wakker en wilt dan ook niet meer slapen en ligt hij te brabbelen en te spelen en druk te doen in bed</p><p>Heeft iemand een gouden tip wij zijn ten einde raad en het breekt me langerzamerhand wel op</p>
 
Het is heel normaal dat kinderen met 8 maanden nog niet doorslapen. Volwassenen worden 's nachts ook een paar keer wakker, maar valllen vaak snel zelf weer in slaap waardoor je dat 's ochtends niet meer weet. Kinderen lukt het nog niet goed om zelfstandig door te slapen, ze hebben daar hulp van een vertrouwd persoon bij nodig. Het heeft dus niet altijd te maken met eten of honger, maar vaak met geborgenheid en hulp nodig bij verder slapen. Dit is een ontwikkeling die kinderen vanzelf doormaken en waar je verder zelf niet zoveel aan kunt doen. Mijn dochter is 18 maanden, slaapt in de co-sleeper en slaapt soms 's nachts door, maar regelmatig heeft ze me ook even nodig om weer verder te kunnen slapen. 
 
Ik snap je frustratie. Alleen heb je met je eerste kindje met 4 weken gewoon ontzettend geluk gehad en is wat je nu meemaakt toch echt wel een normale situatie. 
Ons zoontje van 11,5 maand slaapt olk belabberd. T is loodzwaar, maar er zitten steeds goede dagen tussen dus ik hou vertrouwen dat het goed komt. 
 
Ja zoals al eerder gezegd.. met je eerste zoontje heb je ontzettend geluk gehad denk ik! Mijn zoontje is nu net 1 jaar en hij slaapt in principe wel door (eerste keer was pas met 8/9 mnd!), maar langggg niet altijd. Het minste of geringste maakt dat hij alsnog wakker wordt 's nachts (beetje verkouden, warmte, koud, speen kwijt, of gewoon wakker zijn en klaar zijn voor de dag). Ben ook wel eens jaloers op mensen die hun kindje overal te slapen kunnen leggen en van wie ze altijd doorslapen - zelfs als ze verkouden of ziekjes zijn. Dat hebben wij dus niet en nooit gehad ook.
 
Ja wij krijgen hem niet meer in slaap in de nachten  snap dat het er bij hoort maar meneer komt ook gewoon nog voor eten in de nachten zit er over na te denken dat we dan over moeten stappen op forte misschien dat het gaat helpen 
 
06:00-07:00 krijgt hij pap
Spelen dan naar bed tussen 08:00 en 09:00 10:00 -11:00 wakker spelen flesje water en wat fruit 
12:00-13:00 boterham en fles ernaast
 Spelen uurtje slapen 
Tussen 14:00 En 15:00 wakker  Spelen flesje water koekje
16:00 fles
Tussen 17:00 en 18:00 avond eten 
Rond 19:00 in bad papfles en naar bed 
En dan komt meneer om de 4 uur voor de fles hij wilt dan niks en rond half 4 snachts is het spelen en niet meer willen slapen     
 
Ik denk echt niet dat je dit op gaat lossen door met de voeding te veranderen. Heel leuk dat het CB zegt dat ze na 6 maanden zonder nachtvoeding zouden kunnen, maar in de praktijk is dat maar zelden zo. Je zoontje is pas 8 maanden en heeft de nachtvoeding waarschijnlijk nog nodig om zijn suikergehalte goed op peil te houden. Misschien dat onderstaande artikel je helpt:
https://www.mamaliefde.nl/nachtvoeding-baby-tips-geven-tot-wanneer-afbouwen-overslaan-afleren-droomvoeding/
 
Mijn oudste dochter  kwam ook tot 14 maanden nog wel voor een voeding hoor in de nacht. Niet elke nacht, maar wel vaak. Het was echt niet altijd honger, maar 90cc melk hielp wel doorslapen.
Mijn jongste dochter is nu bijna 13 maanden. Ze slaapt soms 5 nachten door, dan weer een paar nachten niet. Of het is s avonds drama om in slaap te vallen, soms slaapt ze pas om 21.30/22.00. Waarom?? Geen idee. Soms gaat het gewoon zo.
Doorslapen heb je niet in de hand en heeft zeker niet altijd met voeding te maken. Je kindje heeft je s nachts soms gewoon nog nodig, of het nu voor een knuffel of een voeding is. Zelfs mijn oudste dochter (ze is nu bijna 3) wordt nog wel eens wakker voor een slok water of een knuffel. 
Je hebt idd geluk gehad met je oudste, realiseer je je dat heel goed. Met 8 maanden werden mn meiden hier soms nog wel 2x per nacht wakker voor een voeding..
 
Terug
Bovenaan