Niet doorslapen

hallo mijn kindje is 6 mnd en veel wakker. nachts wordt hij wel 4 keer per nacht wakker, geen honger maar gewoon wakker. Hij slaapt ook onrustig.
Wat kan ik doen om hem te leren doorslapen. Of komt dit vanzelf?

Ik kreeg tips over pedagogische aanpak van laten huilen nachts en niet oppakken maar dat wil ik niet.

iemand een ander idee/tip

Hi,

Wij hebben dit ook een tijdje gehad...

Het kan echt van alles zijn, misschien heeft je kindje het te koud 's nachts?
Slaapt je kindje overdag misschien te veel?
Of te druk voor de slaap, dat je misschien erg veel met hem / haar speelt voor het slapen gaan? Word je kindje wakker als hij/zij speen kwijt is?

Bij ons had het meerdere factoren, hij had het niet heel erg warm dus we hebben een iets dikker slaapzakje erbij gehaald.
En hij was zijn speen steeds kwijt, ook hier is ons geadviseerd om hem eerst 5 min te laten huilen, dan 10, 15 enz enz.

En ik moet zeggen, dit helpt echt! leuk is anders... en gaat totaal tegen je moedergevoelens in.. maar bij ons wat het met 2 nachten over. En je moet ook aan je eigen nachtrust denken. En je kindje weet zo ook waar hij/zij aan toe is.

Misschien heb je hier wat aan?
Liefs

Rond de 6 maand zit er ook een sprongetje te werken....
En mss anders tandje wat op springen staat, kan zoveel zijn

De enige tip die ik voor je heb is; Doe datgene waar jullie je lekker bij voelen, adviezen zijn prima.. maar ik ben 1x té vaak tegen mijn moedergevoel ingegaan.
Je moederinstinkt   volgen is nog het beste advies. (voor eigen gevoel)

Groetjes Debby

hoi Bedankt voor de reactie's.
Hij heeft nog geen nacht door geslapen. En wordt vaak op vaste tijden wakker.
Daarnaast wil hij midden in de nacht spelen soms. raar.

Hij wordt wakker en dan hoor ik zijn darmen en laat hij windjes en gaat huilen. weet niet of hij daar wakker van wordt juist.

En als ik zijn speentje geef slaapt hij in, valt eruit en wordt pas na uren wakker. Echter als ik het nachts na wakkeer worden er terug in doe en het valt er weer uit dan gaat hij meteen piepen en blijft zeuren net zolang tot het er in zit. Hebben hem wel eens laten huilen maar gaat dan steeds harder zeuren en dan huilen, werkt niet echt.

Zou graga willen dat hij doorslaapt of een keertje wakkeer wordt, maar niet 3 tot 4 keer per nacht.

Hoi Annemarie,

Vermoeiend hoor, knap dat je het volhoudt.
Umut (net 5 maand) kwam regelmatig nog 1 of 2x per nacht en dat vond ik al erg zwaar.
Ik gaf hem dan een beetje BV en dan sliep hij snel weer door. Misschien kun je dat ook doen (ik weet niet of je BV geeft?). Umut had niet altijd honger, maar ik deed het wel omdat dit de snelste manier was.
Een paar keer wilde hij ook spelen midden in de nacht, maar dat wou ik echt niet! Ik heb hem bij me gepakt en vastgehouden tot hij weer sliep.
Nu, sinds een paar week, slaapt hij door, dus het kan wel! Hij is ook niet gewend geraakt aan die voeding 's nachts, want nu heeft hij er geen behoefte meer aan.
Doe gewoon wat je denkt dat je moet doen en trek je niks aan van je omgeving. Sterkte en succes!
Groetjes Anneke (mv Umut 12 mei)

Hallo,

Ik kan onze kleine spruit ook niet laten huilen.  Ons zoontje is 7 mndn en een week. Hij slaapt ook nog steeds niet door. Ik weet ook niet waar het aan ligt. De ene keer gaat het een paar dagen goed en dan weer een paar dagen 3 keer wakker in de nacht!  Wij geven hem tegenwoordig gewoon 60cc als hij zich snachts meldt. Ik kan hem daarna meteen in bedje leggen en dan  slaapt hij lekker door!!  

Ik heb als advies gekregen gewoon afwachten. (Al is dat natuurlijk HEEEEL erg vermoeiend, maar er zit niks anders op) Er bestaat geen recept voor dooslapen, helaas. Het ene kind is het andere natuurlijk niet. Ook wij kregen advies laten huilen, maar je hoort zelf hoe je kind huilt!!  

Ga op je eigen gevoel af, en laat die pedagogisch  adviesen voor wat ze zijn.  

Groetjes Brit  

Hallo
Mijn zoontje Roy is ook 6 maanden,en wordt ook vaak wakker 'snachts.
Ik gaf hem 5 flessen,maar het CB zei dat ik een fles moest laten vallen.
Die van 23.00 uur geprobeerd   en om 19.00 uur pap gegeven. Toen werd hij om 02.00 uur wakker en tot 7 uur is het wakker worden en dan weer even slapen enz. enz.
We hebben toen geprobeerd de fles van 11.00 uur te verschuiven naar 13 uur en die van 15 uur te laten vallen Dus om 7, 13,19 en 13 uur.Tussendoor fruit en een groentehap.Dit ging ook niet,hij huilde de hele middag door.
Dit was zo vermoeiend ,waarschijnlijk heeft hij gewoon honger.Dus heb ik besloten om gewoon nog 5 flessen te geven,dus om 7,11,15,19 en ongeveer 0.00 uur.Ik maak gewoon 180ml. klaarDe ene dag drinkt hij alles op en de andere dag laat hij weer wat staan,
Het gehuil is over en snachts slaat hij ook weer goed.

Terug
Bovenaan