niet draaien buik/rug met 1 jaar. Cb wil wachten met fysio..wat is verstandig?

Hallo,

Mijn dochter van net 1 (30-12) heeft in het verleden al erg weinig gedraaid van buik naar rug en terug is haar nooit gelukt. Bij het cb hebben ze er nooit moeilijk over gedaan maar nu ze het dus nog steeds niet doet maar ze wel van haar verwachten dat ze gaat optrekken enz begonnen ze over fysio.
Ik had hier zelf al aan lopen denken maar nu willen hun dat we het nog 2 maanden aankijken en anders na het volgende cb-bezoek alsnog fysio voorschrijven. Ik ben bang dat ze anders zo "achter" gaat lopen en vraag me af of ik nu al moet beginnen met fysio.
Heeft iemand ervaring met hetzelde probleem?
Of gewoon advies wat ik moet doen.

Liefs Mirel
 
hoi mamamier,

mijn dochter is nu 15 maanden en heeft sinds afgelopen maandag de eerste fysio achter de rug.
draaien kan ze als de beste (rolt de hele kamer door), maar uit zichzelf gaan zitten en optrekken lukt haar nog niet.
wat ik zou doen is gewoon kijken waar een kinderfysio zit en dan zelf gaan bellen.
want ik vind (persoonlijk) wel als een kind op die leeftijd nog niet terug kan draaien vrij laat is.
ik weet niet hoe jij vroeger was, maar ik was ook een latertje. dus wellicht is je dochter ook gewoon een latertje?
maar als je je zorgen maakt zal ik gewoon zelf de fysio bellen voor een afspraak
 
Als jij vindt dat er naar gekeken moet worden, dan moet jij erachter aan gaan. Ik zou het persoonlijk met 1 jaar ook tijd vinden worden voor de fysio.
Het cb geeft advies, maar jij bent verantwoordelijk voor je kind.
 
Ik zelf had eerlijk gezegt al lang gebeld naar de fysio. Het cb is leuk voor inentingen maar verder neem ik ze met een hele grote korrelzout!

Groetjes,

Miriam
 
Hoi,
Ik denk dat het in dit geval geen kwaad kan om contact op te nemen met de fysio, nadeel zal het zeker niet hebben en met 12maanden niet goed kunnen draaien vind ik erg laat.
Het cb is leuk, maar jullie moeten zelf de keus maken, je hebt een goede reden, krijgt het vergoed en je kind kan er alleen maar voordeel mee hebben dus waarom niet vraag ik me af!
Soms is het ook heel gemakkelijk te verhelpen, dus wie weet heb je aan een paar bezoekjes genoeg..

Heel veel succes Gr MJ
 
Ik vind 12 maanden ook laat, ik zou er zeker werk van maken.

Mijn oudste is ook een 'latertje', toen hij bij 14 maanden nog niet kon staan, is CB over fysio begonnen, maar toen vonden wij dat onzin. Hij is uit zichzelf gaan staan, uit zichzelf gaan lopen, uit zichzelf gaan springen/rennen, maar wel flink later dan leeftijdsgenootjes.

En nu... is hij 3 jaar en zijn we begonnen met therapie omdat zijn motorische achterstand zo groot geworden was dat hij op kinderdagverblijf niet goed meekomt...

Ik vraag me regelmatig af wat er gebeurd zou zijn als we toen al die fysio hadden gedaan...
 
Morgenochtend heb ik een intake bij de fysio.
Zij vond het slecht van het cb dat ze het zolang genegeerd hebben.
Hoop dat zij haar snel aan het rollen krijgt.
Het is niet dat ik haar nu persee aan het lopen wil, maar ik wil niet dat mijn meisje door hun laksheid een achterstand oploopt.
 
Mijn zoontje is 10 maanden en draait wel van buik naar rug (al sinds 5mnd) maar niet terug. 's nachts betekend dit huilen. Hij heeft in die 10 maanden nog niet doorgeslapen.

Ik ga nu eerst naar een osteopaat. Om te kijken of er niks 'vast zit'.
 
Terug
Bovenaan