Niet drinken

Hoi

Onze dochter van 21 weken is al een kleine week grieperig; soms hoge temperatuur, neusje verstopt, slijm in de keel.
Op het consultatiebureau vonden ze het allemaal niet alarmerend; zou het gewoon een griepje zijn en moet het binnen een paar dagen over zijn. We hebben voor onze dochter LUUF gehaald voor op d'r borst te smeren zodat haar neusje weer open zou moeten gaan en een soort van hoestdrankje voor d'r keel. Nu dachten we dat 't langzamerhand beter ging met onze Joy, maar nu blijkt dat ze toch wel heel erg weinig drinkt. Vaak dat ze de fles of borst gewoon weigert, en als ze drinkt dat het maar een klein gedeelte is van haar eigenlijke voeding (soms nog niet eens de helft).
Nu maken wij ons enorme zorgen natuurlijk, dat onze dochter te sterk zal gaan afvallen en welke gevolgen dat allemaal zou kunnen hebben. Zaterdagavond zijn we nog naar de huisartsenpraktijk geweest met d'r, maar ook daar hoorden we weer dat 't waarschijnlijk een griepje is, dat ze slijm in d'r keel heeft en dat we het nog een paar daagjes moeten aankijken. We zijn nu een paar dagen verder en op zich kijkt ze wel vrolijk rond en lijkt het op het eerste gezicht een blije en tevreden baby, maar zodra je met een flesje in de buurt komt, dan verzet ze zich hevig en huilt ze op een heel zielige toon.....

Wij weten geen raad... Ze zal moeten drinken, maar dat doet ze niet, en telkens hopen wij dat ze dan na een goede slaap, als het tijd is voor d'r "volgende" voeding, wel weer goed zal drinken, maar dat gaat niet altijd zoals we willen, zoals het eigenlijk zou moeten.

We gaan morgen maar weer naar de huisarts met d'r.
Ondertussen... Herkent iemand dit, heeft iemand goede tips?? Wij zijn ten einde raad.

THANKS !!!!
 
Ik las net jullie berichtje, vandaag naar de huisarts dus. Dit lijkt me best een goede beslissing, soms kunnen ze dan wel zeggen dat het 'gewoon' een griepje is, maar als je kind niet wil drinken maak je je toch zorgen!! Ik heb zelf 3 kinderen (al wat ouder, de jongste is 4) maar kan me nog goed voor de geest halen hoe je met dit soort dingen in de weer kunt zijn. Waarschijnlijk heeft jullie dochter keelpijn en doet slikken erg zeer. Hier kun je inderdaad niet erg veel aan doen.Hou in elk geval het aantal natte luiers in de gaten.
Laat even weten wat de huisarts ervan zei en sterkte!!
 
Hoi!

Ik heb hetzelfde probleem met mijn dochtertje. Zij is van 19 augustus. ZE heeft precies dezelfde verschijnselen als jou dochter. Ik ben voor kerst met haar naar de dokter geweest. Ze heeft toen medicatie gekregen (flexotide) tegen de benauwdheid. Het helpt wel want ze is toen iets opgeknapt. Alleen ze drinkt steeds minder en gaf vanochtend zo'n beetje de hele fles in 1 keer terug.

Tips heb ik niet voor je. Ik ga morgen waarschijnlijk ook weer met haar naar de dokter!

Succes en laat even weten hoe dit afloopt!

Groetjes,

janet
 

Gelukkig............tis maar een "keelpijntje", en dat is dus de reden dat ze niet zoveel/vaak wil drinken. Het advies van de huisarts was te luisteren naar Joy. Zij geeft wel aan wanneer ze iets wil drinken en vooral niet dwingen. Mocht ze niet willen dan geef der maar een fruithapje dan krijgt ze toch iets binnen. Een pak van mijn hart dat der nix "ernstigs" aan de hand is.
Je maakt je toch ongerust als ze al een week niet fatsoenlijk drinkt.
Maar nu moet ik bekennen dat ze vanaf vandaag fijn braaf om de 4 uur iets drinkt..afkloppen....

Nog bedankt voor de reacties
enne Janet..jij ook veel succes met je dochtertje


groetjes suus
 
Hoi Roy en Suzanne
Onze dochter van 11 weken had dezelfde klachten als jullie dochter.
Wij zijn ook naar de huisarts geweest, hij vertelde dat door de lotiondoekjes waar je de billen mee schoon maakt de anus uitdroogt waardoor er kleine scheurtjes ontstaan rond de kringspier (soms moeilijk te zien)
Als een kind eet krijgt zij het reflex om ontlasting te krijgen.
Dit doet erg pijn en hierdoor stopt het kind met drinken, en drinkt dan ook niet meer, en begint al te huilen als ze de speen ziet aankomen.
Wij maken nu de billen schoon met baby olie en een washand en daarna smeren wij een vette zalf met een wattenstaafje op de anus, wij doen dit nu een aantal dagen en raar maar waar onze dochter drinkt nu als vanouds.
i.v.m de verkoudheid geven wij 10 minuten voor iedere voeding een spray zoutoplossing speciaal voor baby's.
Hierdoor kan ze ook beter drinken.
Hou wel die koorts in de gaten, die moet wel over gaan, ontsteking?
 
Ook onze dochter heeft een flinke en lange verkoudheid achter de rug. Dronk maar de helft van wat ze zou moeten drinken, dus wij erg veel zorg. Toch maar eens even aangezien, en met de kerst knapte ze ineens op. De hele kerst dus zitten voeden, kerstdiner een beetje in de soep gelopen zelfs omdat madame even haar schade aan het inhalen was. De hele dag maar (vr)eten!!
Misschien een tip om je kindje tussentijds te gaan wegen op het consultatiebureautje, dan weet je in elk geval of ze aankomt. Het geeft in principe niet als ze eens wat minder hard aankomt, maar je moet wel uitkijken voor uitdroging, dat gaat nogal hard bij die kleintjes.
Het verkoudheidsvirus wat deze winter rondwaart is een langdurig virus, iedereen in mijn omgeving heeft er last van. Je bent niet zomaar klaar mee. Goed in de gaten houden dus...succes!
 
Joy is al haast weer de oude. Ze drinkt nu weer, is ook weer wat vrolijker en actiever. Blijkbaar inderdaad een griepje en ze had d'r keel licht ontstoken waardoor het slikken pijn deed. Nu gaat het echt stukken beter.... Man, wat voel je je dan opgelucht!
Vandaag is Joy gewogen en heeft, na een week niet veel gedronken te hebben (zowat de hele week ziekjes geweest) niet veel aan gewicht verloren gelukkig.
Nu zal ze de schade wel weer heel gauw inhalen.

Wat betreft die luierdoekjes. Dat is inderdaad wel iets om eens goed in de gaten te houden. Joy gaat zo goed als altijd, na de fles of borst "duwen"... Je ziet haar dan altijd zo leuk inspannen, ze krijgt een rood hoofje en je hoort haar flink hard kreunen. Meestal gevolgd door een flink hard ander geluid! ;)
Meestal smeer ik haar anus (wat klinkt dat toch oneerbiedig) wel in met zalf, maar dat doe ik niet altijd, alleen als ik zie dat ze wat rood is.

THANKS allemaal voor jullie reacties, en voor diegenen die met de zelfde symptomen kampen; het komt heus allemaal weer goed en als ouder maak je je heel snel veel te druk, veel drukker dan echt nodig is. Het maakt niet uit als de baby minder drinkt, of zelfs voedingen overslaat. Als de baby maar niet uitdroogt; ze moet blijven plassen, de oogjes moeten vochtig blijven en ze moet speeksel hebben. Als de baby erg hangerig wordt (moe) en je krijgt er geen contact meer mee, dan is het advies dat je toch zo snel mogelijk een huisarts raadpleegt.

SUCCES !!
 
Terug
Bovenaan