Niet durven plassen op school

Hallo Allemaal,

Mijn dochter gaat sinds vorige week elke dag naar de kleuterschool. Ze heeft continu rooster dus blijft elke dag over.
Nu gaat het naar school gaan prima maar durft ze echt niet naar de wc. De 1e dagen kon het ze het ophouden maar de 4e dag plastte ze in haar broek en dat vond ze zo erg. Als ze bij de wc komt gaat ze al huilen wil de drempel al niet over. Terwijl ze thuis alleen gaat plassen en als we ergens zijn gaat ze ook moet dan wel mee maar ze plast tenminste maar op school niet...
Al geprobeerd dat er een kindje meeloopt zodat ze niet alleen hoeft, dat helpt niet de juf mee helpt ook niet...Nu ben ik vandaag voor de 2e dag naar school gegaan halverwege de dag om haar te laten plassen...Dat is een heel drama met veel paniek en tranen. Ik heb haar toch die 2 keer op de toilet gezet en gehouden en dan plast ze uiteindelijk een hele grote plas dus ze moet echt plassen. Maar of dit de oplossing is ik betwijfel het.
Heeft iemand hier ervaring mee dan hoor ik het graag. Want tis echt een kanjer en ik wil haar zo graag helpen zodat ze lekker met de kindjes op school kan zijn want ze vind het wel heel leuk op school. Het is verder een extreem verlegen kindje en praat dan ook nauwelijks in de klas maar doet wel aan alles mee.

Ik hoop op reacties...

Groetjes,
Annemarie
 
Hoi,

Dat is wel vreemd zeker omdat ze het overal wel doet!!
Heb je al eens naar de reden gevraagd??
Misschien is er iets aan die ruimte waardoor ze niet naar binnen wil! Misschien 'ziet' ze iemand!
Aangezien ze het op andere plaatsen wel doet zou ik haar wel serieus nemen, is er nog een andere wc daar misschien op de lerarenkamer???
Gr Succes MJ  
 
Hoi Annemarie,
Hoewel deze posts al heel oud zijn, heb ik de hoop dat je mijn bericht ook nog krijgt. Ik ben heel erg benieuwd hoe het is afgelopen en of je tips hebt. Met mijn zoon (4 jr.) gaat het ook erg problematisch en jouw verhaal lijkt voor een groot deel op dat van mij. Naar de wc gaan is niet zijn hobby, maar op school gaat hij nu helemaal niet meer. In de ochtend als ik met hem meega, wil hij best gaan. Maar daarna gaat hij niet meer en met een continurooster houdt hij dat niet de hele dag vol. Hij is ook erg verlegen en weinig zelfvertrouwen vermoed ik.
Groet Ineke
 
Hoi ineke, 
bij ons hetzelfde, ik kwam toen ik naar tips zocht langs dit forum maar al heel oude topic inderdaad heb jij nog iets gehoord of eventueel ander forum?
groet jolanda
 
Terug
Bovenaan