niet durven te genieten

hallo

het was augustus 2010 het ging mis we verloren ons kindje na 9 weken. een trieste tijd brak aan.
januari 2011 helaas ging het weer mis dit keer na 7 weken.
maart 2012 we zijn weer zwanger 6 weken nu. ergens zijn we erg blij maar aan de andere kant durven we er neit van te genieten. het voelt deze keer wel hel anders echt al last van kwaaltjes. pijnlijke borsten hele dag door beetje misselijk en raar gevoel in de onderbuik. mijn gevoel zegt dit keer gaat het goed. elke dag doe ik test om toch steeds die bevestiging te krijgen. vorige week test gedaan en die zei 2 weken zwanger vandag test gedaan die zei 3 weken zwanger dus dat klopt gelukkig maar toch steeds die onzekerheid die angst in het achterhoofd ik hoop er toch strax van te kunnen genieten het zal een heel speciaal kindje worden gezien de omstandigheden toen het verwekt is. ik weet echt niet wat ik aan de onzekerheid kan doen behlave elke dag maar een test doen,
 
Odil,

Wat vervelend dat het de vorige keren is misgegaan. Ik heb 25 oktober 2011 een missed abortion gehad. 5 januari van dit jaar opnieuw en test gedaan en ben weer zwanger. Je onzekerheid kan ik me heel goed voorstellen die had ik ook. Heb ook een vroege echo gehad toen was ik 6 weken en 4 dagen en zagen we een hartje kloppen. 2 weken later heb ik nog een echo gehad en was toen 9 weken en hebben de kleine zien bewegen en het hartje gehoord. weer 2 weken later de termijn echo gehad en toen was ik 11 weken 2 dagen en alles deed het heel goed. De onzekerheid is er nu af en toe ook nog. Als we een afspraak hebben voor controle ben ik toch bang dat er iets niet goed is. Volgens de verloskundige is dat heel normaal en zal dat waarschijnlijk zo blijven tot ik de kleine voel. Ook voor mij voelt de zwangerschap nu totaal anders en veel beter dan de vorige keer. Na de 3e echo kunnen wij er ook zeker wel veel meer van genieten. Heel veel succes en duim voor je dat je dit keer een zorgeloze zwangerschap hebt.

Groetjes

Joyce
 
Hoi,

oh meid, denk dat je nooit meer "onbezorgd" zwanger zult zijn...ik ben dat ook niet.
2008 missed abortion met 11 weken, curretage
2010 zwanger, vroege miskraam
2011 2 keer zwanger na ICSI, vroege miskraam
nu ruim 24 weken zwanger en angst blijft licht aanwezig, alhoewel ik de vorige 4 keer hardop zei, nu gaat het mis, heb ik dat gevoel deze keer niet gehad! Dus probeer ook op je intuitie te vertrouwen, hoe moeilijk dat ook is...

Ik zit nu thuis met hoge bloeddruk, dus nu maak ik me daar weer lichtelijk zorgen over, loop inmiddels al in t ziekenhuis, dus weet dat ik in goede handen ben, maar toch, ik zal pas gerust zijn als onze dochter gezond en wel in mijn armen ligt...

Sterkte meis..
 
hoi odil

het is idd vervelend dat je je altijd zorgen maakt
heb er ook last van
ben nu bijna 17 weken zwanger

oktober 2010 ging het mis 20wekn echo hartje klopte niet meer
maak me nu ook erg zorgen en kan ook niet erg genieten

ik hoop voor je als je straks wat verder bent dat je dan wel meer vertrouwen krijgt dat het goed komt

sterkte..... lientje
 
Hey meid,

Ik snap die onzekerheid wel. ik heb zelf ooit eens 1 miskraam gehad en daarna heb ik nooit meer ontspannen in die eerste 3 maand gestaan. Ik wilde ook elke dag wel een test doen. Maar meid, het helpt je niet!
Stop met het zoeken naar zekerheid. Die test geeft je die niet. Ook al geeft ie het juiste aantal weken aan, dat betekent niet dat het ook goed verloopt!!! Het is een schijnzekerheid. Je bent niet ongie en je hebt tig testen die zwanger aangeven! JIJ BENT ZWANGER!
En of het ook goed gaat moet je toch afwachten, hoe moeilijk het ook is. Ik heb er zelf wat afgehuild in die moeilijke eerste weken. Ik vond het verschrikkelijk! En voor jou is het extra erg omdat het 2 keer fout is gegaan.

En klachten zeggen ook niet zoveel. Sommige vrouwen spugen en krijgen toch een miskraam. Sommigen voelen niks en hebben een gezonde zwangerschap. Klachten komen en gaan, de ene dag heb je ze wel de andere dag niet. Het zegt gewoon niks. Kortom ook dat kan je geen zekerheid geven. Alleen een goede echo... leef naar die datum toe en probeer je afleiding te zoeken. Niet gaan kniezen, maar ga dingen doen.

Meid, probeer je over te geven. Je zult het echt moeten afwachten. Hoe moeilijk ook! En dit keer gaat het vast goed!

GEFELICITEERD! geniet ervan! Straks neem je je zelf weer kwalijk dat je de eerste weken niet genoten hebt... geef je dus ook over aan je gevoelens van blijdschap!
 
hoi hoi allemaal

bedankt voor de reacties.

vanmorgen toch maar naar de huisarts geweest voor bevestiging. hij twijfelde aan de test en wilde me gezien mijn verleden zekerheid geven door bloedtest. hij belde net met de uitslag. meid je bent echt super zwanger en je bloed ziet er allemaal goed uit. je hcg waarde is 1500 en dat is hoog dus er is niets aan de hand en tot nu toe gaat het allemaal goed.

Jippie voel me nu echt zwanger!!!!!! ben zo ongelooflijk blij. wil het wel van de daken schreeuwen ha aha aha ha ah
 
ik herken het, wij hebben vorig jaar juni een miskraam gehad bij negen weken en zijn nu 11 weken zwanger. Mijn vriend was vooral heel bang rond de negen weken.. en ik blijf zowiezo wel bang. Terwijl ik me bij deze zwangerschap ook heel anders voel. 6 kilo afgevallen van al het spugen, hele dag door misselijk, mijn borsten doen bij elke beweging pijn, erg moe en mijn hormonen gieren door mijn lijf! Genieten kan ik dus ook echt niet. Laten we hopen dat we de 3 maanden goed door komen en het af zakt.. ;-)
 
Terug
Bovenaan