Niet eens met bedrijfarts

MamaBoston

New member
<p>Hoi hoi,</p><p>Gister had ik een afspraak bij de bedrijfarts omdat ik al langere tijd rondloop met bekkenklachten en lage rugpijn. Ook heb ik de laatste maanden ontzettend veel last van stress (financieel, rugpijn, hormonen, traumatisch verleden en geen tijd om dit te verwerken). Ik heb tijdens mijn twee vorige zwangerschappen een postnatale depressie gehad. Ik ben 13 weken zwanger van de derde. Ik werd na 4 maanden zwanger van nmr 3. Het liefst stop ik met werken maar financieel gaan we dat op dit moment niet redden. Ik krijg nu een zwangerschaps uitkering van Uwv. Maar terug naar de afspraak bij de bedrijfarts. De arts prikte vluchtig in mn onderrug en rekte mijn benen uit en kwam tot de conclusie dat er niks aan de hand is met mij. Ook kreeg ik het advies om maar naar een pyscholoog te gaan maar verder zou ik gewoon weer kunnen werken. Bekkenklachten kun je niet waarnemen net als hoofdpijn dus hij zier geen reden om mij medisch af tekeuren. Mijn vraag is dan ook of er nog iemand is die ervaring heeft met bekkenklachten en hoe kan ik dit het beste aanpakken? Door een schuld bij de zorgverzekering (ben ik aan het af betalen) ben ik basisverzekerd dus fysio is voor mij nu onbetaalbaar! </p>
 
Ik dacht dat je een second opinion kon vragen bij het uwv, kun je ff googlen. Verder geen ervaring mee..
 
Dat is bijzonder zeg 
Ik ben van de week naar de bedrijfsarts geweest en hij vroeg waar heb je last
Kan je je werkzaamheden uitvoeren
Oke dan ga je zoveel minder werken . Red je dat vandaag en morgen nog? Dan gaat dit in vanaf komende week.
Ik stond er versteld van hoe snel het ging. Was ook met 10 minutrn weer buiten.
Ik ben naar de fysio geweest en kreeg wat oefeningen mee. Deze oefeningen zijn alleen heel lastig uit te typen. misschien dat je 1x heen kan, wat oefeningen kan vragen en dsn kijken hoe je verder gaat?
 
Ik ben nog nooit bij de Arbo arts geweest voor mijn bekkeninstabiliteit tijdens mijn zwangerschap. Alles is geregeld bij het UWV door mijn werk en na 3 maanden minder werken loop ik nu echt helemaal thuis. 
 
Ik loop bij de fysio al sinds eind 2018 en zonder mijn wekelijkse afspraak had ik al veel eerder thuis gezeten. 
Ik zou een andere bedrijfsarts vragen om te kijken. Want bekkeninstabiliteit is niet aan de buitenkant te zien en ook niet te voelen. Wees eerlijk naar je werk en geef aan wat wel en niet kan. En ga in overleg zoveel procent de ziektewet in.
 
Ik mocht van de verloskundige bij 10 weken niet meer werken ivm hoge bloeddruk. Met gynaecoloog toen tot de afspraak van minder werken gekomen. Omdat ik volledig stoppen toen mentaal ni aankon. Die bedrijfsarts was ook onredelijk. Mijn bloeddruk was op dat moment vrij goed, maar had ook hoge dosis medicatie. Hij vond dat ik weer volle bak kon gaan werken. Mijn leidinggevende en gynaecoloog waren het daar niet mee eens. Na paar weken werd de bloeddruk nog erger ondanks medicatie. Toen kreeg ik een andere bedrijfsarts waar ik 1 x telefonisch contact mee heb gehad en wel alle medicatie en brief van gynaecoloog gemaild. Toen mocht ik helemaal niet meer werken.
Ik zou idd voor second opinie gaan
 
Ik wil even reageren op de vergoeding voor de fysio:
 
Als je naast pijn in je bekkenbodem ook last zou hebben van urine incontinentie, dan worden 9 behandelingen bij een bekkenbodemfysiotherapeut vergoed vanuit de basisverzekering.. Misschien kan je via die weg toch bij een fysio terecht (wel even controleren bij jouw verzekeraar)
 
Terug
Bovenaan