Niet eens met consultatiebureau!

Hallo,

Ik heb een zoontje van bijna 9 maanden, hij weegt nu bijna 8 kilo en is 72 cm. Lang en dun dus.
Nu krijgt hij over de dag, fles, fruit, brood fles, tussendoortje, fles, groente en fles. Oja en ook nog ergens een beetje joghurt. Voor mijn gevoel is dit veel te veel met die 4 flessen. Hij drinkt er ook nooit een helemaal leeg. Behalve de ochtendfles. Maar van het cb moest en zou hij die 4 flessen krijgen omdat hij niet genoeg weegt!!! Ik heb het gevoel dat ik hem echt vol prop. Als hij niet slaapt, eet hij!

Wil graag over op 3 fleseen! Wat zouden jullie doen??
 
als je nou die fles vervangt tussen het tussendoortje ne de groente,en je geeft hem dan wat anders te drinken dan melk,bijv.roosvicee of lauwe thee.
krijgt ie wel vocht binnen maar heb je een fles melk minder.
Mijn dochterje is bijna 6maand die zit ook op 4 flessen maar af en toe wil ze die fles van een uur of 11.00/12.00 niet hebben of maar heel iets. zij zit nu soms dus al op 3.5 fles,en krijgt alleen 's morgens wat fruit voor de rest alleen nog maar melk.
Meestal geven ze zelf wel aan of ze meer of minder willen,het c.b. zit er ook wel eens naast,gewoon doen wat je zelf denkt dat goed is.
ik moet zeggen dat mijn dochtertje al evenveel weegt,denk nog wel iets zwaarder,maar zo zie je maar weer dat jou zoontje misschien wel een hele snelle verbranding heeft.
En als je naar jullie zelf kijkt ,zijn jullie dan ook rank en lang?? vroeger en nu?

 
Hi

Mijn zoontje is ook bijna 9 maanden (vrijdag precies) en hij weegt 10.5 kilo.
Hij krijgt sinds kort 3 flessen van 150 ml water en 3 schepjes (ik woon in het buitenland dus kan anders zijn dan in NL) voorheen kreeg hij 3 flessen van 200 ml en 4 schepjes maar hij dronk ze nooit helemaal leeg.
Verder krijgt hij ontbijdt (fruit met baby rice cereal)
Lunch (groenten)
Avond eten (groenten, aardappels en vlees)
Tussendoor krijgt hij water en af en toe een soepstengel of een cracotte.

Ik zou ook gewoon doen wat jij denkt dat goed is.
Succes
 
Hoi
Mijn zoontje is ruim 9 maand. Hij is 8300 gram en is 76 cm groot. Ik ben met 6 maand al naar 3 flessen gegaan (advies van CB). Ook mijn zoontje jon lang niet alles op wat het CB voor schreef. Ik ben daarin ook gewoon mijn eigen gang gegaan. Het CB deed hier niet moeilijk over. Het ene kind eet gewoon wat minder. Ik zou dus gewoon op 3 flessen over gaan. Ik zit nu nog steeds op 3 flessen van 150 cc.
Liefs nurse
 
Hoihoi,

Gewoon doen wat je zelf denkt dat goed is! Het cb gaat volgens de 'richtlijnen' en vaak zonder naar het kindje zelf te kijken. Jij kent je kindje het beste en als hij die flessen niet leegdrinkt dan heeft het volgens mij weinig nut om ze te geven. Als hij 3 flessen wel helemaal leegdrinkt krijgt hij waarschijnlijk evenveel binnen als nu hij 4 flessen niet helemaal leegdrinkt!

Groetjes,
Jo
 
Hoi..
Mijn dochtertje is nu al 20 maanden, maar was altijd en is soms nog een slechte drinker, wel groeit ze goed.. maar ook wij kregen toen allerlei adviezen zoals laatst zei de arts op het cb je moet haar geen yoki of zulke zoete dingen geven ( ze lust geen melk ) want dat is slecht en daar word ze te dik van.. maar anders drinkt ze gewoon niks.. dus doe ik dat gewoon zeggen ze op cb dan geef je haar niks dan gaat ze wel drinken ( ja doei ) dus zoals hier de andere moeders ook zeggen cb doet alles via de boekjes en weet niet precies hoe je kind is want die ziet hem niet iedere dag.. dus als jij het gevoel hebt dat je drie flesjes moet geven moet je dat lekker doen hoor, en je kan idd die vierde fles vervangen voor een sapje of melk..
Zou lekker op je gevoel afgaan en je hoeft cb ook niet altijd alles te vertellen hoor, jij bent baas of je kind en als je ziet dat hij het verder goed doet.. dan zou ik lekker zo doorgaan als jij denkt dat goed is..
Veel sterkte en succes
Liefs
 
Hallo allemaal,

bedankt voor jullie reacties. Ben sinds maandag begonnen met 3 flessen, tot nu toe drinkt hij ze alle 3 keurig leeg. Idd een extra flesje sap tussendoor! Je weet ergens in je achterhoofd ook wel dat wat je voelt, meestal het beste is. Toch maakt zo'n wijkverpleegkundige me dan toch weer onzeker! Maar dit zet ik nu mooi door, en dan zien we wel de volgende keer op het cb.

Groetjes
 
Hoi Liff,

Het beste is om je eigen gevoel te volgen en niet alles op het cb te vertellen, dat is het beste. Ik zelf kijk altijd op internet wat de richtlijnen zijn voor de leeftijd van onze zoon en dat geeft ik door op het cb. Hun zijn dat tevreden en ik doe gewoon mijn eigen ding. Onze zoon is nu 6.5 maand oud hij krijgt 3 flessen van 210 een fruithap met een ligakoek, een boterham tussendoor in de middag nog een beetje sap met een koek en zijn avondhap met een beetje sap. Werkt prima hij weegt nu 8130 en is 68,6 cm.

Groetjes,

Miriam
 
Terug
Bovenaan