Hoi anoniem,
Ik ben voor de tweede keer in één keer zwanger en ook ik zou me bijna schuldig gaan voelen als ik je mailtje zo lees. Ik besef heel goed dat ik heel veel geluk heb en begrijp dat het ontzettend vervelend is als zwanger worden langer duurt, maar toch, that's life. Wij (of misschien de vriendin van de broer van je vriend ook) hebben misschien weer andere dingen in het leven die ons tegenzitten. Daar kun je niet over oordelen. Het klinkt een beetje alsof je het een ander niet gunt zwanger te worden omdat je het zelf nog niet bent. Sorry, maar dat vind ik een beetje kinderachtige reactie. Verder wil ik nog even laten weten dat ik mee doe aan Moeders voor Moeders om op deze manier toch iets te doen voor degenen bij wie het zwanger worden moeilijk gaat of langer duurt. Dat geeft me een goed gevoel, maar als iedereen zo zou reageren zoals jij, dan zou ik dat de volgende keer niet meer doen. Ik ben niet boos hoor, maar je moet misschien toch een klein beetje oppassen met sommige dingen die je zegt. Ik wens je heel veel succes met zwanger worden en ik hoop voor je dat het snel lukt.
Groetjes,
Jacqueline