Niet erg positief na toch een positieve test

A

Anoniem

Guest
Ik heb momenteel weinig vertrouwen in mijn eigen lichaam. Het afgelopen jaar heb ik 2x een miskraam gehad om te proberen een 2e kindje te krijgen. Het is beide keren weggehaald d.m.v curratage.

Na de laatste keer in april duurde het 34 dagen voordat mijn menstruatie op gang kwam. Omdat deze keer de menstruatie ook wel heel lang op zich laat wachten heb ik op dag 35 maar eens een test gedaan. (kon niet slapen) die was tot mijn verbazing positief.
Ik heb net zoals de afgelopen miskraamzwangerschappen weinig symptomen. Wel zere tepels/gezwollen borsten en een zeer grote tepelhof. Heb het vooral snachts erg warm en de afgelopen dagen heel erg veel last van maagzuur.

Maar toch is het minder dan met de zwangerschap van mijn dochter. Daarbij was ik de 1e 3 maanden sochtends heel erg ziek.
Ik vertrouw het weer niet. Ik mag van de gynecoloog met 6 wk bellen voor een echo. Maar twijfel of ik dit voor mijn vakantie (eind volgende week) wel wil doen. Als het nu weer mis is zitten we de hele vakantie ook maar te tobben.   Dit omdat is gebleken dat ik geen spontane miskramen krijg.

Maargoed we zullen wel zien.

Gr Klaasje

Wat rot Klaasje voor je. Maar wat betreft die kwaaltjes verschilt dat denk ik toch hoor. Bij mijn 1e zwangerschap had ik best veel kwaaltjes en bleek het toch niet goed te zijn met 17 weken, heb toen curretage gehad. Bij de 2e zwangerschap had ik minder kwaaltjes (zelfs geen zere borsten!) en dat is allemaal prima gegaan. Ook nu ik weer zwanger ben heb ik weer weinig kwaaltjes, ben  eigenlijk alleen maar erg moe. Gister weer echo gehad en alles was toch goed, ben nu bijna 12 weken. Maar dat je onzeker bent is natuurlijk ook wel logisch na 2 "miskramen". Een echo zou wel wat meer zekerheid geven toch? Anders ga je toch alleen maar tobben en heb je misschien zoiezo geen fijne vakantie. Meid, veel sterkte en ik hoop dat deze zwangerschao goed verloopt en je er vertrouwen in krijgt!!
Liefs Tara

Hoi,
Ik snap heel goed dat je veel angst hebt dat het weer fout gaat. Zeker omdat je in je vakantie al helemaal geen zin hebt in ziekenhuisperikelen of verdrietige gedachten. Ik heb zelf nog nooit een miskraam gehad, maar ik ben al wel vaak zwanger geweest. De sterkte of het aantal symptomen zegt helemaal niks over hoe de zwangerschap vordert. Mijn eerste twee zwangerschappen waren bijna zonder kwalen en de laatste twee zitten er helemaal vol mee. Elke zwangerschap is compleet anders.
Ik zal voor je duimen dat alles goed gaat.
Veel liefs,
Ivy

Hoi,

Ik heb wel eens gelezen dat het een tijdje kan duren voor het hcg uit je lichaam is verdwenen na een miskraam/curretage.
Ik wil je niet ontmoedigen, maar kan het niet zijn dat je positief getest hebt omdat nog niet alle hcg  uit je lichaam verdwenen was?

Groetjes Saskia

he

wat rot voor je.

Ik heb zelf 3 miskramen gehad.
De eerste was een curretage
de 2e na een verkeerde echo spontaan
en de derde ook spontaan.

Tussen de 2e en 3e heb ik een gezonde zoon gekregen en ik ben inmiddels al weer 6 maand zwanger.
Mijn laatste miskraam was 12 november en zonder ongesteld te worden was ik weer zwanger(positieve test 4 jan).Misschien heb je gewoon veel geluk dat je direct zwanger bent!!

Ik hoop op goed nieuws voor je

Terug
Bovenaan