Niet eten/drinken, diarree, overgeven, koorts..

<p>Goede morgen,</p><p>Mijn dochter van 8 maanden is nu al een week ziek. Het begon vorige week zaterdag middag, toen ze opeens niet meer wou eten en bizar veel deed overgeven. Savonds kreeg ze daar ook diarree bij en 39.6 koorts. Ik ben toen met haar naar de huisartsenpost gegaan maar kwam er eigenlijk op neer dat de dokter zei dat ik maar terug moest komen als ze niet meer helder/aanspreekbaar was want ze was nog niet uitgedroogd.</p><p>Inmiddels bijna een week verder en er gaat nog steeds geen eten in. Brood, pap, fruit, melk, heb alles al geprobeerd. Als er over een hele dag 3 flesjes van 90ml in gaan mag ik echt in me handen klappen. </p><p>Ik geef haar nu wel ORS, spugen is gelukkig opgehouden. En de koorts is inmiddels ook weg gelukkig door de zetpillen.</p><p>Maar ze wordt snachts wakker, is huilerig en eet of drinkt gewoon zo goed als niets....</p><p>Iemand tips?</p>

Lekker teruggaan naar je eigen huisarts. Niet eten lijkt me geen probleem voor een weekje, maar gewoon vragen of ze willen kijken of ze uitgedroogd is. Je gaat het weekend in. 
Mijn huisarts zegt altijd dat ze de helft moeten drinken en in de gaten houden of ze nog wel wat plassen. Maar een week zou ik ook lang vinden hoor.

Wat ik kan adviseren is inderdaad doorgaan met de ORS. Het belangrijkste is inderdaad dat ze nog wel wat blijft plassen. Ook wat je evt kan doen is een flesje AA drank of aquarius sportdrank kopen en dan ieder kwartier  1 slokje  geven. Daar zit ook extra zout in en vaak vinden de kleintjes dat wel lekker. Niet dus gelijk grote hoeveelheden dan geven want dan gaat ze vast weer braken. Zetpillen kan je nog steeds geven. En evt van zelf gemaakt gepureerd fruit een ijsje maken? Ook al is het het weer er niet meer naar, dat vinden kleintjes vaak wel erg lekker en zo krijgt ze wel het vocht binnen.

Wat hierboven is gezegd over ors en aa drink inderdaad.
Toen mijn zoontje buikgriep had, verdunde ik zijn flessen. Ik deed de helft van het normale aantal schepjes (en dat weer opgebouwd toen het beter ging). Ik had het idee dat een volle fles echt nog teveel was voor z'n maag, maar een verdunde fles ging er wel aardig in. Verder af en toe een hapje gepureerd fruit, dat lukte ook wel.
Mijn HA gaf toen aan dat als ie 8 uur geen plasluier meer gehad had, we aan de bel moesten trekken. 

bedankt voo de reacties! Af en toe krijg ik er een paar hapjes brood in maar verder niets.. ook fruit niet.. pap wat ze normaal heerlijk vind eet ze zelfs niet.

Terug
Bovenaan