niet eten en s'nachts wakker

Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje. Onze dochter is nu bijna 5,5 maand en hartstikke lief, alleen met eten is ze steeds aan het knoeien. Tot voor 2 weken geleden ging alles goed, maar toen begon ze ineens haar middagfles van 17:00 uur te weigeren en  s'avonds wilde ze haar fles ook ineens niet meer drinken, terwijl ze wel honger heeft. Het gevolg is dat we er s'nachts dus uit moeten omdat ze honger heeft. Ze slaapt dus nog steeds niet door, wat me nu erg begint op te breken.
We proberen haar nu 4 flessen van 210 cc + 7 scheppen en fruit te geven, maar dat is nog niet zo'n succes want van het fruit begint ze te kokhalsen en ze spuugt het er weer uit. Wie kan mij tips geven om haar door te laten slapen en het eten beter te laten verlopen.
Groetjes Paulien
 
Hi , wat je misschien kunt proberen is een beetje rijstebloem door de laatste fles, een schepje of 2. Hier slapen kindjes wel vaak goed op en met de fruit gewoon blijven aanbieden Onze zoon is nu ruim 7 maanden maar heeft in het begin ook moeite gehad om te gaan eten, moest echt niets hebben lippen stijf op elkaar. Na een paar weken had hij het door en ging hij eten dus het komt echt goed alleen moet je even geduld hebben voordat ze snappen wat ze met het eten moeten doen.  
Succes en ik hoop dat ze snel doorslaapt en lekker gaat smikkelen van haar fruit  en groeten.
 
 

Ik doe voor mijn dochter nu 6 maanden altijd het water koken, maar 1 keer had ik het niet bij de hand en gebruikte ik gewoon koud kraanwater, nou dat ging er bij haar echt niet in, wat ik ook probeerde, mischien is het bij jou ook zoiets?

groetjes mama van Anouk
 
Met haar leeftijd mag ze allang groente hebben.
Mijn oudste kreeg op die leeftijd rond 17.00 een groentehap en 's avonds om 19.00 de laatste fles met pap erin.
Probeer het eens zou ik zeggen..
 
Hallo,

Bedankt voor jullie reacties. Inmiddels gaat het ineens veel beter. We geven nu s'avonds nutrilon omneo net als overdag, i.p.v. nutrilon forte (wat overigens wel goed is gegaan vanaf 6 weken). Ook krijgt ze wat groente en geen fruit, wat ook wat beter gaat. We zijn hier bewust later mee begonnen omdat mijn man allergisch is en Mirte ook meer aanleg heeft om allergisch te worden (ze is al regelmatig verkouden geweest en ze heeft het RS virus gehad). Het gevolg van dit alles is dat ze nu al 4 nachten van 21:00 uur tot 8:00 uur door heeft geslapen.
Nou veel knuffels voor jullie kleinjes en tot de volgende keer
Paulien (moeder van Mirte 5,5 maand)
 
Terug
Bovenaan