niet eten

onze dochter van 7 maanden eet sinds 2 weken erg slecht. Eerst gingen de melkflessen zeer moeizaam, ze krijgt er nog 3 per dag. Een heb ik toen vervangen door pap, wat eerst goed ging.
Sinds een paar dagen "blaast"ze nu met het eten zodat het eten overal terecht komt behalve in haar mondje, ze maakt er dus een spelletje van maar eet niet.
Vandaag heb ik alleen maar flesvoeding gegeven, dus ook weer de warme maaltijd vervangen door melk, zodat ze toch haar voedingswaarde binnen krijgt, heeft iemand hier tips voor zodat ze niet met het eten kan "blazen" en dus weer warm eten, fruithapje kan krijgen? alvast bedankt.
 
Ik ken dat probleem. Lekker blazen met die fruithapjes en worteltjes. Het zit overal.
Ik geef de hapjes in alle rust. Geen tv, geen geluid. Dan gaat het in ieder geval iets beter.

Ik hoop dat iemand reageert met tips, kan ik ook goed gebruiken.
 
Hoi Min dochter is ook net 7 maanden en blaast zo nu en dan ook alles onder. gelukkig vindt ze het eten wel erg lekker en als ik het juiste moment uit kiest om de lepel in haar mond te stoppen dan blaast ze pas als ze het eten heeft door geslikt. doe ik het te snel achter elkaar dan komt alles onder.
Mijn dochter drinkt erg slecht haar flessen. 2 van de 4 gaan goed. ook al zit er lange tijd tussen... de eerste fles gaat er altijd maar half in eerst lukte het nog om van de rest pap te maken, maar daar heeft ze nu geen zin meer in.
fles geef ik ook in alle rust.. is het druk in de huiskamer of broer lief staat er omheen te springen dan lukt het echt niet. dus dan maar de fles geven in haar bedje. dat gaat dan vaak beter.
diksap wil ze tussen door niet drinken. blijf het wel aanbieden, maar tot nu strapt zij er niet. terwijl het voor haar broer toen hij zo oud ws... niet aan te slepen was. zo zie je maar weer ze zijn alllen weer anders. vindt het wel sosm vermoeiend om de juiste gebruiksaanwijzing per kind te vinden.
maar weet het komt allemaal weer goed.
succes. gr mariette
 
Hallo,

Ook onze dochter Lotte heeft ruim 1,5 week slecht warm gegeten, dus ik snap hoe je je voelt. Ze was toen 7,5 maand oud. Wij hebben het niet opgedrongen (zelfs de yoghurt weigerde ze) en 's avonds eigenlijk zonder fatsoenlijk eten naar bed en ze sliep vrolijk door tot de volgende ochtend 8.00u. Wij hadden wel tegen elkaar gezegd, komt ze 's nachts dan krijgt ze voor het slapen gaan een papfles. Dit was dus gelukkig dus niet nodig. En zo opeens na die anderhalve week is het warm eten niet meer aan te slaan. Gelukkig at ze die periode wel fruit en dronk ze zowel de melk of dixap uitstekend. Ook heeft ze het blazen ontdekt, zal w.s wel de leeftijd zijn als ik ook jullie verhalen lees.

Succes verder
Groetjes van Mieke en Lotte
 
Terug
Bovenaan