Niet eten

Mijn dochter van ruim 2 en een half eet niet.
Je kan het niet eens slecht eten noemen,ze eet gewoon niet.
Vanaf dat ze 3 maandenw as begon ze slechter te drinken met flesvoeding.Ze at ook nooit fruitof groente potjes terwijl we dat wel geprobeerd hebben.
We zijn al bij de kinderarts geweest om haar na te laten kijken en alles was in orde,ook haar bloed enz.
Verder hebben ze me niet echt kunnen helpen met tips want het was een periode zeggen ze.
Ik heb alles al geprobeerd,wel straffen,net straffen,tv aan tijdens eten,tv uit,helpen brood smeren,kinderstoel zitten,gezamelijk eten,alleen eten,belonen na eten noem het maar op je kan het zo gek niet bedenken.
Niks heeft tot nu toe geholpen.
Ze is niet te laag in gewicht voor haar leeftijd en ze is nooit ziek of wat dan ook.
Ik ben gewoon bang dat het gevolgen heeft voor verder ontwikkelingen...bv haar vitaminen en kalk enz.Ik heb zelfs al geprobeerd extra vitainen te geven maar ze wil ze niet en het iseen gevecht tot huilends aan toe.,op een lepeltje,door haar drinken,door het eten,het maakt niet ui ze merkt het en pakt het dan gewoon niet.
Heeft iemand tips of een dergelijke situatie meegemaakt?
Ik zou graag tips horen,maakt niet uit welke of wat voor,ik wil alles proberen!!
Ik hoop maar dat het met de 2e beter zal gaan qa voeding,ik ben nu 23 weken zwanger van de tweede
Alvast bedankt voor het meedenken.

Groetjes een Bezorgde Mama24
 
Hee mama 24, probeer eens Kindervital van Salus (te koop bij oa De Tuinen) dat wekt de eetlust op en er zitten veel groente`s en fruit in. Het kan evt door de pudding oid. Ik weet niet   wat ze nog wel eet maar probeer het te combineren.
Onze zoon eet ook niet, zit zelfs boven zijn lengte en gewicht maar eten doet hij niet, maar dan bedoel ik warm eten en fruit, dus niks geen vitamine`s. Je kunt de ribbetjes tellen.
Nu is hij ziek en wil maar niet opknappen (buikvirus) terwijl zijn zus van 5 het met 2 dagen wel voor gezien hield.
Ook ik maak me vreselijk veel zorgen, ook naar de HA geweest, die zei dat je er heel lakoniek mee om moet gaan, wel elke keer eten voor zetten maar zeker niet opdringen, eet ze het niet op geef dan iets wat ze wel lust ook al is het een toetje of zoiets. Later blijkt het allemaal goed te komen. Er zijn heel veel kinderen van die leeftijd die dit hebben en het komt goed.

Mijn broer had hetzelfde hij lustte als kind ook helemaal niks hij leefde eigenlijk alleen maar op appelmoes, ook had hij er nog astna bij.Mijn ouders maakten zich heel veel zorgen.
Toen hij verkering kreeg en samen ging wonen ging hij ècht alles eten en begon al jonge leeftijd met sporten waardoor zelfs de astma verdwenen is.

Veel succes Kiyu
 
Hier nog zon "monstertje" van 2 dat niet warm wil eten (jaha patat pannekoek of pizza, verder niks en dat eten we natuurlijk niet iedere dag) we zetten het hem wel voor en vertellen hoe lekker het is en of hij niet wil proeven. Verder geen druk, hij krijgt ook niks anders ipv, maar als iedereen het op heeft mag hij wel gewoon een toetje. Het schijnt idd dat het gewoon over gaat, en hoe minder druk hoe sneller. Ik hoop wel dat hij snel weer beter gaat eten, want hij heeft dus ondergewicht (11.4 bij 96cm) Maar goed zolang hij wel brood en fruit eet maak ik me toch minder zorgen. En dat van die kindervital is een goed idee! Eens proberen.
 
Terug
Bovenaan