Niet eten

Hoi

Mijn zoontje van 14 maand eet bijna niks la avondeten.
Overdag eet hij gewoon brood en alles dat gaat er allemaal wel in.
Maar het avondeten is een drama.
Hij eet een paar stukjes vlees en dan houd het vaak op.
We mogen hem ook niet meer voeren. Hij moet het zelf doen.
Enige wat hij nog een beetje eet is dan vlees en spagetti maar dan zonder saus of wat dan ook.
Tips???
 
hoi marjolijn,ik heb hier precies hetzelfde met mijn zoontje..13 mnd. Ik denk dat het zn tandjes zijn..wij geven hem nu olvarit maaltijden want dat eet hij wel(soms ook niet)..maak er geen drama van..die kleintjes hongeren zichzelf echt niet uit..maar ik weet hoe je je voelt!!
 
hoi,

Echt niet druk om maken hoor, komt vanzelf wel weer. brood eet hij wel zie ik..
Als hij honger heeft dan hoor je hem wel hoor.
Het kunnen ook tandjes zijn dan kan je pap proberen of ind. olvarit potjes.

Ik heb hier 1 zitten van 11 maanden en die heeft er geen stop op geloof ik.. die eet en eet maar.
Mijn oudste is ook geen goede eter.. warm eten altijd een drama maar brood enz gaat er wel in.
Zolang hij gezond is en groeit maak ik me geen zorgen.
 
Maak je geen zorgen.
Ga voor jezelf eens opschrijven wat hij overdag allemaal eet. Misschien heeft hij wel gewoon geen honger meer. Of is hij te moe om te eten i.v.m het tijdstip.
 
Schenk er geen negatieve aandacht aan.... gewoon over ander zaken praten dan over eten. Prijs hem een beetje als ie wat eet en na 15 minuten zet je het weg. Geef hem wel een toetje want zuivel is nog erg belangrijk en zo wordt het geen beloning.

Dan zul je zien dat ze vanzelf meer gaan proberen. Alles is zo nieuw en de smaken zijn vreemd. En soms hebben ze een koppigheidsfase, dan voeren ze strijd met jou door niet te eten. Ga dus die strijd niet aan... dan geven ze het vanzelf op want honger hebben ze wel.
 
Mijn zoontje is vorige week een jaar geworden en eet 's avonds ook slecht. Ik maak me er ook soms druk over, maar aan de andere kant denk ik 'dan moet hij het zelf maar weten'. Als hij honger heeft geeft hij het wel aan...En misschien is het ook wel een fase. Succes!
 
Terug
Bovenaan