niet gaan slapen

Mijn oudste dochter (2 en 3 maanden) wil sinds enkele weken niet meer gaan slapen. Het is altijd al een slechte slaper geweest; pas om half 10 naar bed, al heel vlug geen middagdutje meer. Maar nu gaat het alle perken te buiten; ze wil niet naar haar kamer (het is niet leuk in bed zegt ze zelf)maar bij ons in bed nemen gaf geen oplossing. Dus nu blijven we bij haar zitten op haar kamer tot ze slaapt (weggaan en volhouden heeft alleen urenlang krijsen en tegen de deur schoppen als gevolg)Ze gaat echter pas na een uur of 2 slapen. Ze speelt met haar knuffels hele rollenspellen, alles van de dag komt voorbij en wordt uitgelegt. Wie heeft voor ons een oplossing?
 
Je schrijft dat ze in haar rollenspel de hele dag voorbij laat komen, dus het lijkt mij dat ze nog aan het afschakelen is van de afgelopen dag. Misschien kun je zo'n uurtje voordat ze naar bed gaat, de dag nog eens met haar en haar knuffels naspelen en haar rustig laten zitten, of wat tv kijken, zodat ze "afgeschakeld"naar bed gaat.

Veel sterkte ermee.
 
de deur open laten als ze gaat slapen ,zodat ze kan horen dat je nog bezig bent .pas als ze slaapt deur dicht doen .muziek of radio aazetten.
opitie is nog van dkt vogel kindival om dit patroon te doorbreken ze worden rustig voordat ze gaan slapen en slapen beter het is ook makkelijk af te bouwen en het is homeopatisch
 
Wij hebben dat probleem ook gehad onze zoon sliep helemaal niet meer in zijn bed. Sinds 3 weken gaat het goed. Hoe moeilijk het ook is wij hebben hem op zijn kamer opgesoten gewoon het normale bedritueel afgewerkt en wetrusten gezegd en dan echt weggaan. De 1e dagen duurde het meer dan een uur (het gaat echt tegen je moedergevoelens in) maar na 4 dagen ging hij weer gewoon normaal naar bed wel met zijn deur open. Ik hoop dat je er iets aan hebt.

Sterkte
 
hoi hoi

ook wij hadden het zelfde probleem met onze dochter.
wilde niet gaan slapen en was nog druk met van alles en nog wat bezig.
Sinds een tijdje zeg ik ong. een half uur van te voren dat ze zo naar bed moet. eerst groot protest maar naar ong 15 tot 20 min staat ze ineens klaar om zelf naar boven te gaan.
ik laat haar zelf de trap op klimmen maar blijf er wel kort achter lopen voor het geval dat het mis gaat.
boven gekomen gaan we de pyama aan doen en bespreken we samen wat er die dag allemaal gebeurt is.
dan tandenpoetsen en wassen.
daarna bed in en liggen blijven.
ik ga dan naast het bed op de 'voorleesstoel' zitten en lees dan net zo lang voor tot ze slaapt.
door dat ze van mij moet blijven liggen komt ze vrij snel tot rust kinderen hebben zelf namelijk vaak moeite met de rust te vinden.

groetjes L.
 
Terug
Bovenaan