Niet gaan slapen

Hey Meiden,

Ik heb een slaapvraagje. Vera 2 jaar en 4 maand slaapt 's middags nog. Thuis 1 á 1,5 uur en bij de oppas ongeveer 2 uur. De laatste dagen is ze 's avonds als ze naar bed moet veel te lang (naar mijn idee) aan het kletsen en spelen. Ze slaapt vaak niet voor half negen/negen uur. Wat denken jullie? Is dit een teken dat ze haar middaglsaapje moet gaan overslaan? Ze wil altijd wel goed slapen 's middags.

Groetjes Karin

Hoi Karin,

Dit zou een teken kunnen zijn. We zijn met Sven ook al een tijdje aan het stoeien. Die ging 's avonds wel gewoon slapen maar werd dan al om 5:30 wakker en wilde dan niet meer gaan slapen. Ook bij het kdv wilde hij vaak niet meer slapen.
Ik leg Sven nu om de dag in bed en dan van 10:00 tot 12:00 zodat hij nog wel een flinke middag voor de boeg heeft.
Dit gaat goed, nu wordt hij weer gewoon rond 7:00 / 7:30 wakker.

Groetjes,
Maike

Hoi Karin,

Het zou zomaar kunnen dat ze haar middagslaapje niet meer nodig heeft.
Vind dat altijd erg moeilijk.. Dylano was ook altijd erg vroeg wakker, en sinds we hem ophouden, slaapt hij tot een uurtje of 7. Soms wat vroeger, soms wat later.
Alleen als hij het slaapje echt nodig heeft, dus als hij zichzef en iedereen daaromheen loopt te zieken, doen we hem naar bed, maar maken we hem ook na een uurtje wakker.

Mss moet je het gwn eens proberen haar wakker te houden?? Kijken hoelaat ze wakker word sochtends, en dat ze niet meer lang ligt te kletsen in bed.

Succes ermee!

Liefs Deb.

Hoe laat gaat ze dan naar bed? Ik vind rond negen uur slapen niet erg en als ze aan het kletsten zijn valt het toch wel mee?
Jesse gaat tussen half en 8 uur op bed.Hij slaapt s'middags ook nog steeds een paar uur,. Soms gaat hij meteen slapen en soms is hij nog aan het kletsen s'avonds.

Je kan Vera ook wat korter s'middags laten slapen, dan valt ze s'avonds misschien sneller inslaap.

Gr Linda

Terug
Bovenaan