Niet genoeg aan Nutrilon Forte

Hallo allemaal!

Ons zoontje is nu 11 weken oud, en weegt 5,5 kilo. Hij zit nu sinds een week volledig aan de nutrilon forte. En nu is het al weer aan dag of twee dat hij echt moeite heeft om 4 uur tussen de flessen te laten zitten.
Overdag krijgt hij nu 165 cc (3x) rn 's avonds en 's nachts 135 cc (3x), dus totaal  6 flessen. Hij krijgt dus behoorlijk wat binnen en dan ook nog eens Forte.
Ik weet het even niet meer, misschien heeft iemand een tip. Ik hoor ook verhalen dat je kind van forte dik kan worden en soms hoor ik weer dat het niet zo is. Dus ik weet het niet. Op zich is hij nog niet heel veel aangekomen, nu met elf weken, net 1 kg!

Nou, ik wacht af wat jullie erover zeggen. Alvast bedankt!

Groetjes,

Wendy
Mama van Robin 1-10-2006

Hoi hoi
Ik weet niet heel veel over kv, maar wat ik altijd heb begrepen is dat je de hoeveelheid die op de verpakking staat als maximum moet aanhouden. Niet alleen met het oog op dik zijn of worden, maar ook met het oog op de niertjes, die een teveel niet goed aan zouden kunnen.

Voor verdere info over een  kv voor hongerige baby's  zou misschien een cb meer weten?

Hoi hoi

Ik ken je probleem maar al te goed!!! Onze Mika zat al vanaf 8 weken op nutrilon forte....En nog leek hij niet genoeg te hebben. Het ene kind is het andere kind niet, en Mika kreeg algauw 180cc water en 6 schepjes, en daarbij nog een schepje rijstebloem. Nu is hij een half jaar, en heeft nog 4 flessen van 210cc en 7 schepjes voeding, waar in 2 van die flessen pap erbij zit. Hij eet groente en fruit erbij en een flesje diksap. Maar hij is absoluut niet te dik!!! Dus dat geld echt niet voor elk kindje. Wij hebben nu sinds een paar weken speen nr 2. We hebben lang nr 1 moeten gebruiken omdat Mika ook nog eens een grote zuigbehoefte had, en zo deed hij ook langer over de fles, wat weer tijd scheelt.

Wees niet te bang dat je baby teveel krijgt. Zorg er wel voor dat hij niet over de liter per dag komt met de melk, ivm eiwitten. Iets anders drinken mag best.  Geef hem rustig 100cc diksap of slappe thee erbij en doe wat rijstebloem door de fles. Deden wij ook op advies van het cb met 10 weken al!!! En gebruik een kleinere speen...

succes, groetjes janine en mika

Hoi Wendy,

Van nutrilon Forte worden ze echt niet dik hoor !!
Als jou kindje honger heeft moet je het gewoon iets meer aanbieden. De kleine is nu 11 weken en misschien heeft ie niet genoeg aan het geen dat jij aanbied. Mijn oudste is ook groot geworden van de Forte. En die kreeg met 11 weken ook al 200 cc in de fles inclusief voeding. De ene keer ging het op en de andere keer niet. Nouja als ik honger heb eet ik ook meer dan de keer dat ik minder trek heb.
Het kan echt geen kwaad om eens een flesje meer aan te bieden. NIet ieder kind is hetzelfde (gelukkig maar)

Jolanda

Terug
Bovenaan