Niet gezellig meer kunnen spelen met vriendinnetjes (zucht steun)

Hallo allemaal,


Ik wordt er zo moe van, vind het echt niet meer leuk.
Mijn dochter van bijna 3 (13 augustus) kan niet meer normaal spelen met leeftijdsgenootjes. Als we bij ons thuis zijn dan, bij andere gaat het goed maar dan is het meestal het andere kind wat het niet kan. Ik weet dus heeeeel goed dat het bij de leeftijd hoort maar hoe ik er mee om moet gaan weet ik niet.   Ben alleen maar aan het corrigeren dat ze samen moet spelen en dat het andere kindje ook met haar speelgoed mag spelen en dat het ook niet leuk is als zij ergens komt en dan niet met hun speelgoed mag spelen. Begrijpen jullie wat ik bedoel. Wat moet ik daar nou mee. En dan nog wat....................als we gewoon samen thuis zijn heeft ze ook van die dagen dat niks goed is en ik kan dan op het moment (zwanger) de negatieve spiraal niet doorbreken. Ben ook dan alleen maar aan het zeggen wat ze niet mag doen en als ze het wel doet dat ik dan afpak waar ze op dat moment niet normaal mee om gaat en dat ze naar de gang moet.Doe altijd wel wat ik zeg dus ze weet wat ze aan me heeft en als ze lief speeld kan ik ook heel goed zeggen dat ze lief is en zo goed aan   het spelen is, maar soms zitten er van die dagen bij de ze gewoon heeeel de dag niet luisterd. Ook weer een fase maar ik weet het allemaal niet meer hoor.

Hoop tips te krijgen.


Groetjes Syl, mama van Liselotte en 28 wk zwanger van een zoon.
 
Hai Syl!

Wat herkenbaar en wat fijn is dat! Dan weet ik dat ik niet alleen ben in het krijgen van een punthoofd soms!! Hahahaha.

Mijn zoontje kan juist heel goed spelen met andere kindjes. Maar hij heeft inderdaad dagen dat hij maar vervelend blíjft! Dan wordt je op een gegeven moment knettergek!! Je blijft maar corrigeren. En ik kan dat woordje 'nee' echt NIET MEER HOREN!!
Hij zegt overal nee op en dat ben ik op een gegeven moment zó beu!
Hij is trouwens 2,5 jaar.

En ik probeer dan ook maar bij mezelf te denken als hij op bed ligt of weer lief is of aan het knuffelen is van: blijf rustig, het is maar een fase, ga er maar gewoon in mee. Maar er zijn dagen dat je ze gewoon wel wat kan doen!
Ik ken het ook hoor.

Tips?? Consequent blijven, elke keer opnieuw, niet laten winnen.
En als iemand een wondermiddel heeft uitgevonden denk ik dat we dat allemaal wel zouden willen hebben.

En gefeliciteerd met je zwangerschap trouwens!

Groetjes Ger.
 
Hai Syl!

Wat herkenbaar en wat fijn is dat! Dan weet ik dat ik niet alleen ben in het krijgen van een punthoofd soms!! Hahahaha.

Mijn zoontje kan juist heel goed spelen met andere kindjes. Maar hij heeft inderdaad dagen dat hij maar vervelend blíjft! Dan wordt je op een gegeven moment knettergek!! Je blijft maar corrigeren. En ik kan dat woordje 'nee' echt NIET MEER HOREN!!
Hij zegt overal nee op en dat ben ik op een gegeven moment zó beu!
Hij is trouwens 2,5 jaar.

En ik probeer dan ook maar bij mezelf te denken als hij op bed ligt of weer lief is of aan het knuffelen is van: blijf rustig, het is maar een fase, ga er maar gewoon in mee. Maar er zijn dagen dat je ze gewoon wel wat kan doen!
Ik ken het ook hoor.

Tips?? Consequent blijven, elke keer opnieuw, niet laten winnen.
En als iemand een wondermiddel heeft uitgevonden denk ik dat we dat allemaal wel zouden willen hebben.

En gefeliciteerd met je zwangerschap trouwens!

Groetjes Ger.
 
Nou ik herken het ook hoor. Onze dochter, nu 2 jr en 4 mnd. zit   in de peuterpubertijd.
Ze is aan het kijken tot hoe ver ze kan gaan in het uitproberen. Waarneer heb ik mijn moeder op de kast. En dan die blik als ze weet dat ze iets niet doen mag, maar wel gaat doen en met een schuine blik mij aankijken.
Je hebt inderdaad van die dagen dat het erger is, lijkt wel dat ze vooral zo opstandig zijn als je zelf niet goed in je vel zit of moe bent.
Ik ben zelf ook erg consequent. Nee = nee. Laat haar vaak herhalen wat mama zegt als ze door blijft drammen. Als ze dan zelf zegt "mama zegt nee". dan is het tot haar doorgedrongen en houd ze vaak op.
Misschien is dit een tip en werkt het bij jou ook.
Succes ermee, het is in ieder geval fijn te weten dat we er niet alleen voor staan...hihi

Liefs van Miena
 
Terug
Bovenaan