Niet goed eten, vast voedsel

Hallo,

mijn zoontje is 8 maanden.
Dit is zijn voedingsschema:
Tussen 7.00 en 8.00 uur 180 fles opvolgmelk
10 uur fruithap
Tussen 12.00 en 13.00 uur 1-1,5 broodje en 150-180 fles opvolgmelk
15.00 uur sap met een biscuittje, soepstengel of rijstwafel.
Tussen 17.00 en 18.00 uur warm eten (met vlees erdoor) en ong 150 ml yoghurt.
Nu merk ik dat hij slechter begint te eten. Fruit eet hij minder goed (andere smaken geprobeerd en meer stukjes) is dat gewoon even wennen?
Met het brood eten eet hij ong een half broodje of net iets meer als een half broodje.
En het warme eten eet hij maar een paar happen. Ik geef dat wel eens wat yoghurt tussendoor en dan nog een 1 of 2 happen warm eten, soms helpt dit even. Maar na 1 of 2 happen warm eten houdt hij zijn mond daar weer voor dicht en met yoghurt gaat de mond wijd open.
Hebben jullie tips?

Groetjes, Bloempje26
 
Hoi Bloempje,

Wij hebben een paar weken terug ook dit probleem gehad met onze zoon, 10mnd. Bij hem bleek het een dubbele oorontsteking te zijn. Hij dronk wel maar hij wou geen vast voedsel.

Maar het kan ook een fase zijn hoor met de oudste hebben we dit ook gehad namelijk. Hij was wel iets ouder.

Groetjes,

Miriam
 
Hoi Bloempje !

Ook ik heb dit meegemaakt met mijn zoontje van 9,5 maand. Tegen mij zeiden ze op het CB dat het fases zijn. Helaas helpt zoiets niet tegen de frustratie die je als moeder voelt, omdat je kleintje niet goed eet.
Ik moet nu alles opschrijven wat hij eet en drinkt, en 23 februari moet ik terug naar CB, omdat bij mijn kleine gebleken is dat hij niet genoeg groeit. Als ik jou verhaal lees, krijgt die kleine van jou best veel te eten. Ruben krijgt nu:

smorgens 8.00 250 nestle pyama papje

12.00 uur, 2 boterhammen met veel boter en jam/pasta

15.00 fruit en van die fruitmelk

16.30 potje olvarit of gewoon met ons met de pot mee

20.30 250 ml nestle pyamapje

Tegen mij zeiden ze dat hij eerst teveel eten kreeg waardoor hij dus van de dingen zelf weinig eet. Dus nu wilden ze dit uitproberen. Moet zeggen, werkt wel enigzins, maar op het warm eten na, idd danoontje gaat het mondje al bij open, warm eten blijft mondje dicht...

Ik roer meestal appelmoes door zijn eten, dan eet hij 't wel, of ik leid hem af met speelgoed. dan wil hij dat grijpen en doet automatisch zijn mond open...eerst hapje eten, dan speelgoed. Nu moet ik zeggen, werkt niet altijd, maar vaak wel. Ook helpt het als je het toetje niet direct na 't eten geeft, maar bijv. n half uur later. Want ze weten, als 't warme eten er is, volgt ook snel toetje, dus willen ze het warme eten overslaan en maar meteen toetje eten.

Gr. Patricia
 
Terug
Bovenaan