niet goed eten

hallo,

Onze dochter van vijf maanden heeft altijd goed gegeten. De fles (180cc) bijna altijd op en ook groenten en fruit gingen er goed in.
Nou is ze afgelopen weekend ziek geweest. Overgeven, koorts, diarree. vanaf zondag is dat weer helemaal over. Maar nou eet ze dus niet goed meer. Van de fles hooguit 120 cc, groenten 4 happen en fruit gaat nog het beste, ongeveer een half stuk. toen ze ziek was hebben we haar geen groenten en fruit gegeven en at ze ongeveer 100c zo'n 6 keer per dag.
Moet ze nu weer gewoon wennen aan het gewoon eten, of gaat ze nu een ander ritme krijgen? Wie kan helpen en weet wat we kunnen doen zodat ze weer beter gaat eten?
alvast bedankt.
 
Hallo,
Mijn zoontje is afgelopen 4 weken ook 2 keer ziek geweest. Ook toen ik dacht dat hij weer beter was had hij nog een paar dagen geen eetlust.(dag of 2)Misschien dat dit bij jou dochter ook het geval is. Als ze maar genoeg drinkt en genoeg natte luiers heeft.
Ik hoop dat het snel weer beter gaat met je dochtertje.
Groetjes
 
Wij hebben dit de afgelopen 4 weken ook gehad. Onze dochter is nu iets meer dan 7 maanden, en het ging altijd perfect met haar, tot dat ze ineens niet meer wou eten.
Eerst 2 tandjes die na elkaar doorkwamen, gevolgd door een buikgriep. Niet willen eten, eten eruit sputteren etc. Ze had echt geen zin in eten, vooral de warme maaltijd.
Het maakte niet uit of je haar lekkerste hapjes kookte, of je lief vroeg of ze het alsjeblieft op wilde eten, of dat je boos werd, Mevrouw hoefde niet te eten. Ze wou vervolgens ook geen fruithap en yoghurt meer.
Het volledig flessenschema weer uit de kast gehaald uiteindelijk. Ben haar nog extra gaan wegen op het CB, ze was dus maar 150 gram aangekomen in 1 maand, en dat was te weinig.
Uiteindelijk zette de buikgriep door, en na 2 dagen was ze weer beter. Nu is ze gelukkig weer gaan bunkeren als een dijkwerker, maar daar ben ik alleen maar blij mee. Dus wat je vooral in de gaten moet houden, is of je kindje goed blijft drinken, de rest komt wel weer. En gewoon veel geduld hebben, ze gaan echt vanzelf weer eten.

Veel succes en sterkte (doet pijn he? als je kindje niet wil eten, ik weet wat je voelt).
 
Ook mijn zoontje heeft dit gehad, buikgriep, dus diarree en overgeven tegelijk! Wilde 4 dagen lang bijna niets eten en drinken. Alleen zn fruithap vond ie lekker en drinken was een drama, hooguit 120 cc op een dag. Ik was heel erg bang dat hij uit zou drogen en daardoor gefrustreerd bezig met drinken er in zien te krijgen. Na een week was de buikgriep over en at hij nog steeds niet goed, 4 flesjes van 120 cc i.p.v. 180 cc. Maar na een paar dagen sloeg het helemaal om en zat hij weer op schema.
Dus je moet inderdaad even geduld hebben en voor je het weet eet ze alles weer!
 
Terug
Bovenaan