niet goed kunnen poepen

Hallo, medemoeders en vaders,

Mijn dochter heeft al sinds de geboorte last van de stoelgang.
Ze is nu net een jaar, maar het ging even goed en nu begint het weer, van de week heeft ze een week lang niet gepoept, gelukkig gisteravond ze had al wat last, alleen op de dag zelf, ik heb haar genasseerd en daarna lekker in bad gedaan en toen kwam het een heele dikke keutel. Weet iemand misschien een ander middel als roosvicee laxo, olie, kiwi, sinasappel, zemelen, ??????????

Alvast bedankt voor jullie reactie

Moeder van Anouk
 
hi,

Ik heb zelf vaak last van stoelgang. Ik kan het   met mijn eten redelijk onder controle houden, maar af en toe moet ik lactulose siroop gebruiken. Dit maakt de ontlasting dunner. Ik heb van een moeder op school gehoord dat kinderen dit ook mogen, vraag maar even aan je huisarts of apotheker. Ook gebruik ik (en begreep van assistente van huisarts dat dit ook aan kinderen wordt voorgeschreven) isosorbide zalf dit verbetert de doorbloeding van de anus en het verdooft wat, door zalf minder snel scheurtjes. Ik zou gewoon even contact opnemen met je arts. Des te langer de ontlasting opgehouden wordt, des te harder wordt het (en dus pijnlijker).
Succes
 
Hoi,

Bij mijn oudste dochtertje heb ik een tijdje lijnzaadolie gebruikt. Dit kun je gewoon door het warme eten doen.
Ook heb ik een tijdlang Molenaar pap gebruikt. Dit is een zoveel granen pap en het werkte echt toppie !
Succes
 
Hoi,
Die lactulosesiroop mag je gewoon gebruiken, mits je kindje hier gevoelig voor is. Zuigelingen mogen 5 ml gedurende drie dagen gebruiken
Kinderen van 1-6 jaar 10 ml gedurende drie dagen.
Het staat ook allemaal op de verpakking en het werkt echt heel goed. Ik gebruik het op het moment voor mijn dochter ook weer. Je kan het bij drogist en apotheek krijgen.
Veel succes!!!
Groetjes Daantje (mama van Michelle 10 mnd)
 
Pruimen en druiven  helpen ook erg goed.Voor mij zelf gebruik ik altijd Lynolax dit is op basis van lijnzaadolie. Dit doe ik door de yoghurt heen maar ik weet niet of je kleine dat mag.

Groetjes
Davina
 
hoi

Onze zoon had er ook last van toen hij 5 maanden was, hij is nu 14 maanden.....
Ik weet niet hoe oud jou dochter nu is, en wat je haar te eten geeft, kijk daar eens naar....Onze zoon kreeg bijv. Pepti melk, en later keken we wat we hem te eten gaven, voeding wat verstoppingen kan veroorzaken vermijden.....Heet Consultatieburo geen goede adviesen voor je ?

susces !
 
myn 'wondermiddel' is speculaas of  ontbytkoek! als je kind dat lust tenminste,
maar het werkt perfekt!
ik geef het elke dag met een bekertje appel- of sinaasappelsap,
je moet wel opletten dat ze niet overdryven want dan heb je weer het andere uiterste bereikt,haha
succes!
 
Terug
Bovenaan