Niet goed poepen

bryana poept niet goed ik gebruik infacol al vanaf dag 1,in het zkh gebruikte ze het al,ik dacht dat het goed hielp maar ze heeft al vanaf eergisteren niet gepoept,het is al vaker voorgekomen de mevrouw van het cb zei tegen mij,dat baby,s [die flesvoeding krijgen]welleens een dag over slaan.toch maak ik me zorgen,iemenad een tip????
Ze spuugt namelijk als ze niet gepoept heeft.
groetjes

Wat bij ons toen in het ziekenhuis hielp was haar temperaturen, want dat brengt de reflex op gang. Ik heb niets te klagen sinds ik infacol gebruik 2 tot 3 poepluiers per dag. Maar heb het ook gehoord via mensen op stal bij ons, dat de kinderen niet goed poepte, en altijd met termometer in de aanslag en dan goede reactie. Dus wie weet.
En dat spugen gemakkelijk verklaarbaar, harder moeten persen om die poep eruit te krijgen is ook druk op je maag, en dat is er dan gemakkelijker uit!!

Ik heb van de kraamverzorgster meegekregen dat ik vooral niet in paniek moet raken als hij een paar dagen niet poept. Want dat kan best.
En dat van die termomether heb ik gebruikt toen hij heel erg krampjes had. Toen kon hij z'n lucht kwijt. Maar werd mij daarover ook weer op het hart gedrukt dat je dat niet dagelijks moet doen, want dan worden de darmen lui en moet je het altijd doen omdat je kindje anders niet meer kan poepen.

Wederom het bewijs dat de meningen over alles nogal verschillen. Bij Pauline werd het in het ziekenhuis dus gedaan, en ik moet het zo veel mogelijk voorkomen.
Weer voor mij het bewijs: lekker je gevoel volgen, en doen wat je zelf het beste lijkt.

Ik heb van de kraamverzorgster meegekregen dat ik vooral niet in paniek moet raken als hij een paar dagen niet poept. Want dat kan best.
En dat van die termomether heb ik gebruikt toen hij heel erg krampjes had. Toen kon hij z'n lucht kwijt. Maar werd mij daarover ook weer op het hart gedrukt dat je dat niet dagelijks moet doen, want dan worden de darmen lui en moet je het altijd doen omdat je kindje anders niet meer kan poepen.

Wederom het bewijs dat de meningen over alles nogal verschillen. Bij Pauline werd het in het ziekenhuis dus gedaan, en ik moet het zo veel mogelijk voorkomen.
Weer voor mij het bewijs: lekker je gevoel volgen, en doen wat je zelf het beste lijkt.

Hoi,

even een vraag, waarom moest je stoppen met infacol? Ik heb nl. het idee dat sinds ik infecol gebruik timo ook minder goed poept, ik moest de voeding gaan mengen met comfortvoeding, het poepen gaat nu beter, maar hij heeft nog erge last van krampjes, ondanks de infacol. Hij poept soms ook een paar dagen niet, dit is volgens mijn wijkverpleegkundige heel normaal. De thermometer gebruiken werd ook hier sterk afgeraden omdat de zenuw die voor aandrang zorgt zich dan niet goed zou ontwikkelen.

ik zou probiotica gaan gebruiken voor haar. Volgens mij moeten flesbaby's vaker poepen, liefst na elke voeding. ik zou zo vroeg mogelijk gaan beginnen met probiotica.

Terug
Bovenaan