niet goed slapen overdag

hoi hoi,

ik ben nieuw hier op het forum en heb een vraagje.
mijn zoontje bob (2-09-2007) slaapt overdag niet goed.
hij krijgt volledige flesvoeding 5x200ml maar als hij dan slaapt dan wordt hij na ongeveer anderhalf uur weer wakker.
toen bob drie weken oud was zijn we begonnen met inbakeren en rust en regelmaat, dus als meneer nu uit bed wordt gehaald na anderhalf uur dan wilt meneer gelijk drinken!!!!dit zit namelijk in zijn patroon. nu lukt het soms wel om hem te laten liggen en dan valt hij wel weer in slaap maar meestal voed ik hem weer. er zit wel steed 3uur tussen de voedingen. na de laatste voeding ongeveer om 18uur dan slaapt bob om 20uur en dan kan hij wel goed doorslapen!!! wie heeft er tips om het overdag ook goed te laten verlopen(lees dat hij goed om de 4uur gaat komen)

alvast bedankt
inge

Hoi Inge,

welkom op het forum, Bjorn heeft de eerst maan van zijn leven heel veel geslapen en daarna ging die over in van die korte haze slaapjes (soms maar een half uur), savonds sliep die altijd wel erg goed. Nu is Bjorn bijna 11 maanden en heeft die vanaf 9 maanden een vast ritme. Ik had altijd het volgende ritme

06.00 wakker
06.45 bv
10.00 bv
13.00 bv
16.00 bv
19.00 bv daarna naar bed
22.00 bv

Omdat Bjorn altijd van die korte slapjes deed liet ik hem vaak in de box liggen.
Volg je gevoel da is het belangrijkste en als je kindje verder goed gehumeurt is niet te druk om maken.

Succes.

Gr Tineke

Hoi Inge,

Onze dochter Isabel (van 09-09-2007) heeft een vast ritme van 5x150 (soms een fles  180) met 4 uur ertussen  sinds afgelopen week. Tot vorige week kreeg ze Nutrilon Pepti en had ze eigenlijk niet echt een schema. Nu ze Nutrilon 1 krijgt is ze veel tevredener en geeft ze precies na 4 uur aan dat ze de fles wil (07.30, 11.30, 15,30, 19.30, 23,30). Ik weet natuurlijk niet welke voeding je gebruikt voor de kleine maar misschien moet je wat proberen voor hongerige baby's?
Isabel slaapt overdag heel weinig maar 's avonds en 's nachts doet ze het ontzettend goed, eigenlijk vanaf het begin. Als ze twee uur overdag slaapt dan is dat echt veel... in het begin huilde ze veel maar nu wordt dat steeds minder. Zodra ze na het korte slaapje wakker is dan gaat ze lekker in de wipper en dat vindt ze geweldig! Dat kan ze echt een lange tijd volhouden.
Ik maakte me in het begin ook zorgen over het weinige slapen overdag (en de voeding)  maar heb nu in de gaten dat het gewoon haar ritme is. Ze vindt het overdag gewoon veel te leuk en ze haalt het 's nachts goed in. En het schema van  om de 4 uurrtjes  komt vanzelf!  
Ik hoop dat je er uit gaat komen met je kleine man!

Groetjes,
Leonie

Terug
Bovenaan