niet groeiende baarmoeder

Hallo aanstaande moeders.

Ik had al een keer eerder een berichtje geplaatst maar omdat een of ander onverlaat lollig wilde zijn is mijn berichtje ivm. ruimtegebrek er af gehaald.

Wat ik wilde vragen is het volgende. Mijn vrindin is inmiddels 32 weken zwanger. Vorige week is zij door de verloskundige doorgestuurd naar het ziekenhuis voor een echo omdat zij de baarmoeder te klein vondt.
In het ziekenhuis bleek inderdaad dat het kindje erg klein is. (veel te klein voor een zwangerschap van 32 weken). Zij moet nu over twee weken terug komen voor nog een echo. Met het kindje is het verder wel goed. Het beweegd veel en alle vitale functies zijn aanwezig en werken goed.

Ik hoop nu in contact te komen met mensen die het zelfde is overkomen of die mij meer informatie hierover kunnen geven want uiteraard willen mijn vriendin en ik hier alles over weten.
Alvast bedankt.
 
Hoi,

Heb hier zelf geen ervaring mee, maar een vriendin van mee heeft inmiddels haar kindje gekregen. Is met 33 weken gehaald.
Nu schijnt heel normaal te zijn dat een kindje met 33 weken al zo'n 2 kilo weegt.... maar dat was bij hun dus niet het geval. Zij wisten ook dat ze een klein kindje zouden krijgen en dat bleek wel: hun jongen bleek slechts een kleine 1300 gram te wegen.

Dus erg klein, ook voor z'n 'leeftijd' van 33 weken. Bij hem was alles verder ook helemaal goed en hij is nu 4 weken en mag deze week naar huis toe.Hij heeft vanaf het begin zelf kunnen ademen, kon alleen nog niet zuigen, dus kreeg voeding via een sonde, maar is inmiddels aan de fles en borst en doet het dus erg goed.

Kan me voorstellen dat jullie je zorgen maken door het horen dat het om een klein kindje gaat, maar het hoeft helemaal niet ernstig te zijn. Sommige kindjes zijn nu eenmaal kleiner dan anderen (misschien zijn jullie afkomstig uit een kleine familie en is het kindje dus gewoon 'erfelijk belast'?)

Succes ermee en hopelijk komt het helemaal goed met jullie kleine wonder!
 
Hallo eindelijk wat gevonden en een posetief bericht,mijn dochter is nu 17/18 weken zwanger maar haar baarmoeder groeit ook te langzaam daardoor te weinig vruchtwater.Of dit door haar ziekte komt sclerodomie dat weten ze niet dat is een bindweefselziekte in milde vorm ,haar bloedruk is prima en ijzergehalte.De baby gaat het tot nu toe goed hartje is goed drinkt en plast vlgs.de arts goed en botstructuur is goed vlgd.wk gaat zij naar het Dijkzicht ZKHS misschien dat ze daar meer over weten.Het kindje beweegt goed en het draaid alleen te weinig ruimte.Maar nadat ik dit berichtje van je heb gelezen heb ik weer ben ik weer wat opgelucht en vertel het mijn dochter.
 
Terug
Bovenaan