niet groeiende baarmoeder

Wie herkent onderstaand verhaal en kan mij meer info geven??

Mijn vrindin is inmiddels 32 weken zwanger. Vorige week is zij door de verloskundige doorgestuurd naar het ziekenhuis voor een echo omdat zij de baarmoeder te klein vondt.
In het ziekenhuis bleek inderdaad dat het kindje erg klein is. (veel te klein voor een zwangerschap van 32 weken). Zij moet nu over twee weken terug komen voor nog een echo. Met het kindje is het verder wel goed. Het beweegd veel en alle vitale functies zijn aanwezig en werken goed.

Ik hoop nu in contact te komen met mensen die het zelfde is overkomen of die mij meer informatie hierover kunnen geven want uiteraard willen mijn vriendin en ik hier alles over weten.
Alvast bedankt.
 
Hoi,
Ik ben ook met 28 weken doorgestuurd naar het ziekenhuis omdat mijn kindje te klein zou zijn.
Ik heb ook een hoop echos gehad in die tijd. Ze hebben ook de werking en doorstroming van de placenta bekenen. Maar alles was goed en ook met mijn kindje was alles goed.
In eerste instantie moest ik minder gaan werken, maar toen bleek dat het kindje nog niet goed groeide moest ik verplicht rust nemen.
Nou kon het zijn dat het kindje nooit groot zou worden en dat het ook de bedoeling was dat ze klein zou worden zeg maar. Maar bij mij was het zo dat mijn kindje niet goed groeide doordat ik teveel hooi op mijn vork nam. Aan het einde van de zwangerschap heeft mijn dochtertje dus alsnog een inhaalslag gemaakt met groeien en was 3300 gram bij de geboorte. Terwijl eigenlijk net 2500 was voorspeld.

Ik hoop dat je er iets aanhebt. Als je nog vragen hebt laat het maar weten.
Succes!
 
Ik had ook dat probleem..met 38 weken ben ik ingeleid en op 6 januari is een klein poppetje geboren van 2440 gram en 45 cm..
We hoefden niet in het ziekenhuis te blijven en mochten gewoon de volgende dag naar huis..Wel noemen ze haar een babyborn hihi..Ze is nu 3 maanden..
Dus hij gaat best goedkomen!!!
liefs Debby
 
Hallo Sara en Debby.

Bedankt voor jullie hoopgevende berichten. Mijn vriendin was toch wel opgelucht na het horen van jullie reactie.
We weten ook wel dat de medische wetenschap zo goed is dat het waarschijnlijk allemaal wel goed komt maar je blijft toch wel met een hoop vragen zitten en er is weinig tot geen informatie voor handen. Ervaringen van moeders is dan van harte welkom.
Deze week moet m'n vriendin weer naar het ziekenhuis voor een tweede echo en dan maar hopen dat het kindje toch wat is gegroeid.
 
Terug
Bovenaan