niet handig.... doen jullie kleintjes dit ook?

Hoi dames,
mijn meisjes sabbelen de laatste weken heerlijk op hun handjes. prima toch, scheelt mij weer heen en weer lopen om die speen terug te doen.
nu hebben ze de laatste week de gewoonte om hun vingers zo diep in hun mond te stoppen dat ze er van moeten kokhalzen. als ze dit doen vlak na het eten, komt er een flinke golf melk naar buiten en zijn niet alleen zij zelf helemaal smerig, maar ook de box, bedje of onze bank. ik moet ze een paar keer per dag omkleden en ff opfrissen omdat ze gewoon zuur ruiken.

ook spugen ze vaak als ze niet met de handjes bezig zijn. als ze wat drukker zijn geweest met fietsen, komen er regelmatig golven van doorzichtige vloeistof naar boven.... 6 weken geleden meldde ik dit bij het cons.buro en die zei dat ze dan misschien te veel te eten krijgen. ik ben sindsdien op vraag aan het voeden en toen ging het een hele tijd goed. nu is het sinds 2 weken weer terug. maar ze krijgen nogsteeds op vraag.
nu weet ik dat brenda gulzig is en haar flesje leeg drinkt ook al zit ze vol, maar samantha laat vaak wat staan. ook zij spuugt ladingen heldere vloeistof.

ik vraag me toch af of het normaal is, of dat ik langs de HA of kinderarst moet....

ik wil het graag weten, niet alleen omdat ze zo vies zijn steeds, maar ook omdat de melk en heldere ladingen natuurlijk langs hun keeltjes naar beneden lopen waardoor elke keer hun oortjes onder de troep zitten. ik wil niet dat ze hier bv een oorontsteking kunnen krijgen. daar was ik vroeger zelf erg gevoelig voor.

graag jullie input!

Liefs,
Petra

Hoi Petra,

mijn zoontje doet precies hetzelfde! Hij steekt z'n handjes zo ver naar binnen dat hij er van moet kokhalzen en overgeven. Ik heb hem al verteld dat hij  voor een eetziekte  veeeel te jong is ;-)
Ook geeft hij de laatste maand vaker eten terug na de voeding vooral als hij erg druk is of moet poepen! Mij is aangeraden hem goed te laten boeren na de voeding (bv), kwartiertje rechtop houden en Nutriton geven. Dat maakt de voeding wat dikker. Omdat ik bv geef, lepel ik voor de voeding en erna enkele lepeltjes naar binnen. We doen dit nu ruim een week en ben best tevreden met resultaat. Moet op sommige dagen nog steeds regelmatig shirt wisselen, maar veel minder dan voorheen.
Misschien ook iets voor jouw meiden.

Groetjes!

hoi,

onze kleine man spuugt sinds een of twee weken ook veel meer en ook met golven. op het cb zeiden ze dat die niet erg was, omdat hij bv krijgt, maar dat hij blijkbaar niet stopt als hij genoeg heeft., het was alleen vervelend, omdat ik hem en mezelf en veel spullen moet verschonen de hele tijd. ik heb ook gemerkt dat het meteen na de voeding kan komen, maar ook na twee uur, ik ben dus ook wel benieuwd wat er aan te doen is. hij kokhalst ook wel eens, vooral met de pink, maar daar spuugt hij gelukkig niet van.

gr floor

hey hallo

onze zoon matiz doet het ook het liefst met 2 handen tegelijk in het begin spuugde hij redelijk veel toen moest ik in zen melk johannesbroodpit  verdikking doen dit hielp wel tot hij inderdaad het spelletje op kreeg  dat hij tien vingers in zen mond kon steken... haha het is niet  altijd even leuk wat je  hebt soms echt zure bomme in je handen en als je weg gaat moet je wel een hele collectie aan kleding meenemen en slabbes...

groetjes mama matiz  

Terug
Bovenaan