Niet happy in de autostoel

<p>Mijn dochter van 13 maanden vindt het niet leuk om in de autostoel te zitten. Zodra we haar er in zetten begint ze zich ‘aan te spannen’ en dat blijft ze doen. Je hoort ook echt dat ze tijdens het aanspannen haar adem in houdt, ze loopt ook een beetje rood aan. Daarna is het hijgen. Ze deed dit ook al in de maxi cosi, daarom al met 10 maanden over naar de autostoel, maar daar doet ze het dus nog steeds. Iemand hier ervaringen mee of tips? </p>
 
Mijn zoon deed dat ook altijd en daarom zijn wij ook al snel over gegaan naar een andere autostoel zodat hij meer naar buiten kon kijken. Dat ging iets beter, maar nog steeds was het drama in de auto. Hij heeft het lang volgehouden, want zelfs toen hij ouder werd bleef hij vragen of we de snelweg op moesten. Dat was voor hem de graadmeter of we lang de auto in gingen. Hij houd gewoon niet van stilzitten en vooral niet vast. Hij is nu 8 en houd er nog steeds niet van ?
 
Lijkt me enorm vervelend. Meestal vinden ze rijden wel relaxt. Wellicht leuker maken in de auto, een tablet of iPad tegen de stoel ervoor aan met een filmpje? Of ander geschikt speelgoed wat afleidt ? Sterkte 
 
Onze dochter is wagenziekte en vind het daardoor ook niet leuk om lange autoritten aan meer dan 30 minuten te maken
 
Hoi, onze baby van 9 mnd vond het vreselijk in de maxicosi. Hij huilde heel veel, spande zich aan, werd vuurrood en overstuur, het was echt drama.. 
dat veranderde gelukkig toen hij in de autostoel mocht (al vanaf 6 mnd gedaan hierom) en om zich heen en naar buiten kon kijken. Sindsdien nergens meer last van en wordt zelfs vrolijk en handjes klappen als we op stap gaan.. 
Ik merk wel bij ons dat hij dwars zit als hij moe is, nog niet gegeten heeft of een vieze luier heeft. Oh, de eerste periode heeft 1 van ons veel naast hem gezeten zodat hij er vertrouwen in kreeg. Ook toen hij zo overstuur was, naast hem blijven zitten en niet eruit gehaald (totdat het echt niet meer kon) Daarna wel even gezeten in de auto met hem op schoot zodat hij er vertrouwd mee raakte. 
 
Terug
Bovenaan