NIet herstellen na een curetage

Hoi,

Ik heb een vraagje, ik ben 18 december gecureteerd en ik ben 6 weken geleden voor de 1ste keer ongesteld geworden. Ik ben al naar de huisarts geweest en heb al een echo gehad in het ziekenhuis maar ze zeggen dat ik geduld moet hebben. Ik vind dat ik al behoorlijk wat geduld heb gehad. Er werd mij verteld dat het na een curetage gemiddeld zo'n 4-5 weken zou duren voor mijn eerste ongesteldheid, en nu dat niet het geval ik zeggen ze mij dat ik moet afwachten. Ik vind dit niet fijn, want we willen heel graag zwanger worden en op deze manier gaat dat niet. Zou het kunnen zijn dat het komt dat ik lang moet uitzwangeren ofdat ik voor mijn zwangerschap die mis is gelopen pas gestopt was met de pil, wie kan mij iets vertellen?
Groetjes

Hoi NLie,

Ik kan je helaas niet vertellen hoe het zit met jouw lichaam. En zit zelf nog op 1e ongi na curettage te wachten (morgen 3 weken geleden). Kreeg idd te horen dat dat meestal ergens tussen de 4 en 6 weken na de curettage komt. we wachten het maar af.

Wel vervelend dat je er zo lang op zit te wachten en zelf al op controle bij de gyn geweest bent. Als je stopt met de pil heeft je lichaam soms wel een hele tijd nodig om weer een ritme van ongi te krijgen. Zou dus kunnen dat jouw lichaam er nu nog last van heeft aangezien je schrijft dat je net na het stoppen al zwanger geworden bent. Maar ik weet dat niet zeker natuurlijk.

Je bent niet al weer zwanger?? Zou natuurlijk ook kunnen. Zeggen dat je na een mk extra vruchtbaar bent.Heb er zelf bij de vorige mk helaas niets van gemerkt dat dat zo was.

Ik hoop voor je dat je snel duidelijkheid krijgt van je lichaam (door posi test of toch ongi). Anders zou ik toch contact opnemen met de gyn en zeggen dat je nu wel lang genoeg hebt zitten wachten. Ze moeten er tochiets aan kunnen doen?

groetjes,
Dion

Hoi Dion,

Ik heb nu van de huisarts 2 maanden mijn temperatuur bij moeten houden en volgens mij heb ik helemaal geen eisprong, dus ik ga toch maar vragen ofdat ik doorgestuurd kan gaan worden naar de gyn. Maar het is wel vervelend dat er telkens wordt gezegt je moet geduld hebben terwijl ik nu vind dat ik na 6 maanden wel genoeg geduld heb gehad.

Jij ook sterkte met alles en hopelijk gaat het bij jou allemaal sneller.

Groetjes N

Hee N,

Ik hoop voor je dat je snel terecht kunt bij de gyn (daar kun je trouwens ook meteen mee bellen, je hebt geen verwijsbrief van de huisarts meer nodig tegenwoordig) zodat je snel weet hoe en wat verder met je lichaam.

Wij zijn inmiddels 3,5 week na de curettage, en ik hoop toch volgende week of snel daarna mijn 1e ongi weer te krijgen. Meer dan afwachten kunnen we niet, dus dat doen we dan maar.

groetjes,
Dion

Hoi Nlie,

Als ik jouw verhaal lees schaam ik me eigenlijk een beetje.
Ik ben acht weken geleden gecurriteerd, op vrijdag de dertiende april, hoe ironisch.
Inmiddels ben ik ook nog niet ongi geworden en voel me daar erg rot onder.
Maar dit staat niet in vergelijking met de tijd die jij hebt moeten afwachten.
Ik ben namelijk ook zo bang dat mijn hele ritme aan gort is.
Morgen kan ik gelukkig terecht bij de gyn. Kan ik me zorgen met haar even delen, en wellicht kan ze iets voor me betekenen.
Maar zoals ik al zei in het begin het steekt af tegen jouw verhaal.
Sterkte en ik denk aan je.

Groetjes,
Janneke

He dames,

Bij mij dezelfde problemen. Bij mijn eerste mk die op de dag dat ik geholpen moest worden er uitzichzelf uit kwam heeft het 8 wk geduurd voor dat ik weer ongie werdt en voor die mk was ik al 3 mnd niet ongie geweest. Na die laatste ongie weer 3 mnd niet ongie geweest toen ineens weer zwanger ook een missed abortion en die is er met 9 wk uitgehaald heb nog 3 wk gewacht daar voor. Nu ben ik weer 5 wk aan het wachten voor ik ongie wordt en dat kan nog ff duren want mijn temp is nog niet omhoog gegaan. Mijn ervaring met het ziekenhuis en ha zijn  dat ze je heel lang laten lopen, terwijl ze weten dat mijn hormoon waarden niet goed zijn. Ze gaan nu chromosomen onderzoek doen en of ik misschien last van stolsels heb wat ik zelf denk want ze zijn allebij niet ouder dan 5 wk geworden precies met innestellen. Ze willen ook geen hormoonpillen geven omdat dat de kans van een mk weer vergroot, maar dit is ook niks. Het kan volgens mij nooit goed zijn voor het vruchtje dat je zo lang niet ongie bent geweest.

Ik hoop dat jullie allemaal snel jullie ongie weer hebben en erg veel klus plezier

Hoi,

Nou volgende week woensdag mag ik eindelijk naar het ziekenhuis. Ik heb nu de afgelopen 2 maanden mijn temperatuur bijgehouden en volgens mij heb ik gewoon geen eisprong meer. Wat zouden ze daaraan kunnen doen.
Ben inmiddels wel ongesteld geworden, maar niet te hopen dat dat zo elke keer gaat gebeuren, ik had normaal maar weinig last van mijn ongi maar nu ben ik er heel de week ziek van geweest, ben 2 kilo afgevallen en vreselijke buikpijn, zo erg dat ik af en toe gewoon heel stil moest blijven zitten en het proberen weg te zuchten.

Jullie allemaal ook heel veel sterkte en hopelijk wordt het bij jullie sneller weer normaal en kans op een zwangerschap.
Groetjes N

Hoi Nlie,

Fijn dat je in ieder geval nu ongi bent geworden. (Dat was ik eindelijk afgelopen maandag ook trouwens). Wat betreft die eisprong: daar kunnen ze inderdaad wat aan doen met medicijnen. Maar wellicht heb je wel gewoon een eisprong, maar heb je hem gewoon niet kunnen traceren, dat komt wel vaker voor met de temperatuurmethode.
Heb je ook als eens ovulatiestripje geprobeerd, schijnt dat deze methode nauwkeuriger is.

Wens je in ieder geval veel sterkte toe.
Groetjes,
Janneke

Terug
Bovenaan