niet in bad willen

hallo mede-ouders,
mijn dochter van 3 maanden wil niet in bad. Dit is al zo vanaf de geboorte. Onder de douche vindt ze heerlijk maar als ik haar in bad doe dan huilt ze heel hard. Op zich kon ze prima onder de douche maar daarbij is het het makkelijkst als beide ouders aanwezig zijn en dat is niet altijd zo. Wie heeft nog tips? Alvast bedankt. Groeten Dalida
 
Hoi,

Mijn zoontje (5 maanden) is ook niet echt een bad-mens! Nu heeft mijn man toevallig ontdekt dat hij het wel prima vindt als hij rechtop zit. Is wel even vermoeiender vasthouden, maar op deze manier heeft hij het met zijn
badspeeltjes erg naar zijn zin.

misschien helpt het....
 
Ik ben blij dat ik dus niet de enige ben die dat probleem heeft. Mijn zoontje gaat dus ook niet meer in zijn badje. Ik of mijn man gaan met hem douchen. En af en toe stop ik hem in een emmer en laat dan de emmer langzaam met water vol lopen. Dat werkt ook nog redelijk hij huilt niet maar trekt ook niet echt een vrolijk gezicht... ha ha ha. Als hij klem zit in een gewone emmer vind hij het ook niet erg een tummytub vind hij ook verschrikkelijk die is ook weer te groot. Dus je snapt het al bij ons is douchen dus de beste oplossing.

Bedankt voor je mailtje. Groetjes Mirela
 
Mijn zoontje gat tegenwoordig altijd met mij onder de douche, hij vind het badje wel leuk, maar daar wil ie rechtop zitten, hij is 5,5 maand oud, maar dat is erg vermoeiend. Ik heb een aankleedmeubel in de badkamer staaan dus ik leg hem daarop en handdoek erover klaar en droog mezelf even vluchtig en do een badjas aan. En dan droog ik hem. maar toevallig las ik op een ander forum een ander idee, dus misschien heb je daar wat aan
- je neemt de wipstoel/maxi- cosi mee, legt daar een handdoek of badjasje in. als je klaar bent met douchen leg je je zoontje in de wipper/mazi-cosi en pakt hem lekker in de handdoek of badjasje en droog je je zelf af. ik weet dus niet of het werk. lijkt me wel.

groetjes patricia
 
gelukkig is mijn dochter een echt bad en tummy tub kind maar bij baby massage heb ik gezien dat in een emmer kinderen ook lekker zitten. Een klein laagje water en je kind opvouwen zodat ze vast zitten. Misschien is dat een oplossing. Ps Omdat ik bang was om mijn kindje te laten vallen onder de douche deed ik haar in de draagzak, daarna het aankleed kussen op de grond zodat ze niet naar beneden kon vallen als ik me afdroog.
 
mijn zoontje is nog zo klein hij past nog in de wasbak. Dus als ik klaar ben met douchen samen met hem leg ik hem in de wasbak neer. Daarin heb ik dan een dikke handdoek neergelegd zodat het niet koud en hard is. Ik droog me af en dan is hij weer aan de beurt.

Groetjes Mirela

Ow ja als je hem of haar in de wipper of maxi cosi legt. doe wel direkt een luier om het bibsje die van mij heeft de gewoonte na het douchen ff lekker uit te plassen ha ha ha ...... ;).
 
Bedankt allemaal voor de tips tot nu toe. Rechtop zitten ga ik proberen, in een emmer ga ik ook proberen. En als ik met haar onder de douche ga dan leg ik haar inderdaad in een badjas in de wipstoel (inderdaad met een handdoek erin). Ik ben gelukkig niet de enige die dat doet. Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben met zo'n een-niet-in-bad-willen-kind. Groeten Dalida
 
Hallo allemaal!
Wij hebben 2 dochters. 1 van ruim 2jr en 1 van 5 weken. De oudste ging heel graag in bad en wilde absoluut niet in de emmer/tummytub. De jongste huilt gigantisch als ik haar in bad doe en vind het heerlijk in de tummytub. Echt verschillend!!! Het is dus gewoon een kwestie van uitproberen.
Groetjes van Hilda
 
Terug
Bovenaan