Niet in bed slapen

Is dit opeens, of al sinds zn geboorte? Eerlijk gezegd kijk ik er dan niet vreemd van op. Een baby wil niet graag alleen zijn! Die van mij in elk geval niet op die leeftijd. Ze sliepen veel in de draagzak, of in de reiswieg tijdens het wandelen. Ben gaan oefenen met in eigen bed slapen, eerst 1 dutje, later steeds meer.

Heel logisch en herkenbaar hoor! Onze dochter sliep tot 15 weken overdag ook met geen mogelijkheid in haar bed. 's nachts wel, maar overdag alleen in de draagdoek en soms kinderwagen. Bij 15 weken lukte het ineens wel en sliep ze elk slaapje in haar bedje. Hopelijk gaat dit bij jou ook zo. Ik heb er dus niets speciaals voor gedaan, het ging vanzelf.. 

Klinkt vrij normaal voor die periode! Ze zijn nog zo klein en hebben nog nood aan nabijheid van mama. 
geniet er nog even van dat je kindje bij je wil/kan slapen!
In het begin is het belangrijkste dat ze slapen, niet waar. Tegenwoordig word je afgestempeld dat je het slecht doet omdat je kindje niet in zijn eigen bed slaapt. Onzin!! 
Ik denk dat je veel zal hebben aan Liefde van een moeder op Facebook. Ze geeft onwijs goed advies o.a van slaapjes overdag! 

Eens met alles hierboven. 
Sowieso is het hele idee van kleintjes in hun eigen bed laten slapen iets westers en niet perse heel natuurlijk. Dat is niet erg. Maar veel ouders vragen zich af waarom het maar niet wil lukken, terwijl je kindje eigenlijk heel natuurlijk en gezond gedrag vertoont. 
Dat zelfstandig en in een eigen bed slapen komt vroeg of laat echt wel. 

Herkenbaar. Mijn dochter is 11 weken en slaapt overdag ook met geen mogelijkheid in haar eigen bedje. Ook geen box/kinderwagen/maxi cosi etc.
Ik oefen af en toe een dutje in haar wiegje, maar dat lukt dan uiteindelijk hooguit 30 minuten..
Het is zwaar, alleen op de arm en dan soms 2 tot 3 uur zo zitten… maar ik laat het voor nu maar want ik vind slaap zóveel belangrijker dan de plek (we hebben daar ook profijt van in de nacht óver het algemeen).
Hoop net als hierboven, dat ze ineens in haar bedje wil slapen. Al is het één langer dutje per dag ☺️

@WonderAn, al een draagzak/doek geprobeerd? Geeft voor je kindje hetzelfde gevoel (lekker dicht bij mama) maar ondertussen heb je zelf iig je handen vrij!

Terug
Bovenaan