Niet in de autostoel willen zitten! -_-

A

Anoniem

Guest
Hoi,

Dit onderwerp is al vaker besproken. Inmiddels zijn we weer een tijdje verder en ik vroeg me af of jullie kids (nog) problemen hebben met het zitten in de autostoel.

Tara is nu 20,5 maand en sinds een tijdje gilt en huilt ze als ze in de autostoel moet zitten. Ze verzet zich heel erg en draait en doet van alles om maar niet in de stoel te zitten. Meestal lukt het me na een paar minuten om haar erin te blijven duwen met 1 hand (dit klinkt heel naar) en met de andere hand de gordels te sluiten. Dan zit er een huilende Tara in de autostoel.

Vroeger hielp het afleiden met een speeltje of een boekje nog wel. Toen dat niet meer hielp, hadden we een Tara-cd gemaakt met allemaal liedjes die zij leuk vindt. Maar zelfs dat helpt nu niet meer :-( Vanochtend was het ook zo en de hele rit naar mijn moeder toe keek ze verdrietig naar de grond, terwijl ze met haar handen aan de gordelsluiting friemelde. Zelfs toen we de Tara-cd afspeelden, zong en bewoog ze niet mee, zoals ze vroeger wel deed. Pffffff, hebben jullie tips?!

Groetjes,
Shivana

Jemig Shivana wat vervelend zeg!!!
Het eerste waar ik aan denk is zitten de gordels niet te strak????

Tja en afleiden met iets lekkers is natuurlijk niet opvoedkundig correct...

Lastig hoor, ben benieuwd wat de andere meiden zeggen.

gr. Ilone

Ha, misschien opvoedkundig niet correct, maar als het nou werkt??? Nadeel is weer dat ik bijvoorbeeld niet wil dat mijn kinderen eten in de auto, maar goed, als jij dat geen probleem vind zou je het kunnen proberen....

Dit lijkt me echt heel vervelend. Je hebt al zoveel geprobeerd!! Ik heb verder geen tips, maar wel sterkte toegewenst...

Van mij mogen ze best een koekje ofzo eten in de auto.. waarom niet eigelijk??
Heb zelf ook vaak dropjes in de auto liggen. En wat dacht je van lange autoritten.....

Uiteraard zeg ik niet dat ze altijd mogen eten in de auto hoor, maar uitzonderingen daar gelaten!!!!

Nog steeds benieuwd of er nog andere tips komen.....:)

gr. Ilone

Jesse wil ook vaak niet in de auto stoel zitten, maar meestal met wat drinken is hij wel weer vrolijk. helaas is dit niet altijd het geval, dus ik denk dat ik ga zwichten voor een dvd speler in de auto. Het  is echt niet prettig als hij zolang huilt voor hem niet en ook niet voor mij.
Hij vind bumba geweldig, dus ik denk dat het ontspannende ritjes worden.

helaas geen tips voor jou.

succes ermee

@ Ilone: de gordels zitten niet te strak, ik had ze al gecontroleerd. We hebben een Tobi en die staan al wat omhoog bij de schouders. Ik ben alleen wel bang dat ze het zelf zal openen als ze groter wordt en doorkrijgt hoe het moet.

@ Moonpoontje: af en toe helpt een stukje chocola wel, maar niet altijd en ik wil haar niet heel veel zoetigheid geven. Koekjes slaat ze weg, pfffffff.

@ lin26: een dvd-speler is wel een optie, maar best wel duur ..........

Meiden, bedankt voor jullie reacties! Het is idd heel vervelend :-( ik hoop dat er nog tips komen ^_^

Hoi Shivana,

Ik ken het probleem niet want Sven vindt autorijden helemaal geweldig.
Misschien is het nog een idee om het stoeltje aan de andere kant van de bank te plaatsen? Dan heeft ze weer eens een ander beeld vanuit haar stoel.
Wellicht vindt ze het op de plek waar ze nu zit wel eng.

Groetjes,
Maike

quote: Ilone75 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('21-01-2009 13:25:19'));

Van mij mogen ze best een koekje ofzo eten in de auto.. waarom niet eigelijk??
Heb zelf ook vaak dropjes in de auto liggen. En wat dacht je van lange autoritten.....

Uiteraard zeg ik niet dat ze altijd mogen eten in de auto hoor, maar uitzonderingen daar gelaten!!!!

Nog steeds benieuwd of er nog andere tips komen.....:)

gr. Ilone

Mijn dochtertje verslikt zich nogal gauw in koekjes e.d. en we hebben zelfs al een keer echt hard op haar rug moeten slaan, anders was het niet goed gekomen. Daarom wil ik niet dat ze in de auto eet, omdat ik niet gelijk kan reageren als ze zich verslikt.

Terug
Bovenaan