Niet in eigen bed slapen

Hallo,

Ik heb een vraagje en tips zijn welkom! Mijn zoontje van inmiddels 9 maanden is vrij veel ziek geweest, verkouden etc etc. hij had altijd wel iets. daardoor hebben wij hem veel getroost met slapen.maar nu wil meneertje niet in zijn eigen bed slapen hij slaapt wel in zijn eigen bed maar rond een uur of drie word hij krijsend wakker en stopt niet totdat wij hem eruit halen zodra we hem terug in zijn bed liggen begint het weer. Nou aantal dagen doet hij ook moeilijk om in zijn eingen in te slapen rond een uur of 8 blijft gillen en echt zichzelf helemaal overstuur maken. Hij is leeuw van sterrebeeld en hoor wel dat ze er doordrammerig kunnen zijn. En ik weet dat we fout zijn geweest om hem af en toe in ons bed te nemen, maar hij was dan zo zielig :-( maar nu wil hij echt niet meer in zijn bed slapen wie o wie kan me helpen of een goede tip geven die ook helpt. ALs ik hem laat huilen in bed kan hij zeker een twee uur blijven gillen misschien wel langer. En haalt allerlei capriolen uit in bed, echt spijlen vasthouden en hysterisch gillen haal me eruit!! Voor de rest is het een schat van een jongen maar wil wel dat hij in zijn eigen bed nu gaat wennen, hij slaapt nog bij ons op de kamer en als hij van de zomer een jaar wordt willen we dat hij in zijn eigen kamer gaat slapen maar eerst in zijn eigen bed.

Jullie kunnen me eventueel ook mailen
flex_groovy@hotmail.com

groetjes Nancy
 
OP de eerste plaats raad ik je aan om zijn bedje in een eigen kamertje te zetten!
Het klinkt heel hard, maar leg hem erin en haal hem er dan ook niet meer uit!!!!! Als je hem toch iedere keer weer in je bed neemt weet hij dat hij zijn zin krijgt als hij maar lang genoeg schreeuwt, je zult dat toch echt moeten volhouden hoor! Stop oordopjes in je oren en probeer het.
 
Ik zou hem ook in zijn eigen bedje op zijn kamer zetten. Wanneer zou je er anders aan moeten beginnen. Hoe langer je er mee wacht, hoe moeilijker het wordt.
Als hij echt hysterisch wordt, kun je denk ik wel naar hem toe (hij is het immers niet gewend) om hem gerust te stellen. Maar laat hem dan wel in zijn bedje liggen. Probeer vooral zelf rustig te blijven (advies dat zeer moeilijk is op te volgen als je zelf al moe bent en aan het einde van je latijn). Hoe "opgefokter" je raakt, des te meer je kind er van mee krijgt. Wellicht heeft het consultatiebureau nog tips.
 
Ik sluit me bij het bovenstaande aan, maar misschien kun je een tussenstap proberen door hem in zijn eigen bedje, in zijn eigen kamertje te leggen en er de eerste nacht(en) bij te blijven slapen. Zo voelt hij toch je aanwezigheid en misschien dat hij dan op den duur zich vertrouwd genoeg voelt om alleen in zijn eigen kamertje, in zijn eigen bedje in slaap te vallen.
Ook ritueeltjes (boekje lezen, liedje zingen voor het slapen gaan) zijn superhandig, zo weet je kindje waar hij aan toe is.

Heel veel succes!!
 
Haai Nancy,
ik vind niet dat je 'fout' bent geweest door hem lekker in je eigen bed te nemen, hoor! Als ze zo klein zijn en ook nog eens ziek en zielig, dan is het toch voor beide partijen heerlijk om bij elkaar te slapen.
Mijn dochter is nu 10 maanden en heeft tot zo'n 6 maanden bij ons in bed geslapen (ze was geeneens ziek of zielig, maar gewoon omdat ik dat prettiger vond en met de borstvoedingen was het heel erg makkelijk).
Iedereen waarschuwde dat ze niet meer in haar eigen bedje zou willen, maar dat gaf gelukkig geen problemen.
Ik vraag me trouwens af of jouw zoontje wakker wordt omdat hij niet in zijn eigen bedje wil slapen of omdat hij gewoon even niet lekker in zijn vel zit (en dat kunnen tandjes, groeisprongetje etc. zijn) en lekker bij jou wil zijn.
Het is volgens mij wel belangrijk dat hij in zijn eigen bedje inslaapt, zodat hij weet dat het daar ook 'veilig' is (desnoods blijf je er gewoon even bij zitten en wat zingen als hij zo moet huilen).
Maar als hij 's nachts zo overstuur wakker wordt, dan zou ik hem er gewoon uithalen, troosten, eventueel wat drinken geven en/of lekker bij me nemen (als jij eventueel nog wakker bent als hij in slaap valt, kun je hem altijd voorzichtig terugleggen, zodat hij weer wakker wordt in zijn eigen bedje).
Misschien is hij ook al gekalmeerd als je hem eruit hebt gehaald en wat te drinken hebt gegeven; dan zou je kunnen proberen om hem weer in zijn eigen bedje te leggen.
Ik denk dat het beste advies is: volg je hart en doe wat je zelf denkt dat op dat moment het beste is!
Hij moet uiteindelijk natuurlijk wel lekker in zijn eigen bedje gaan slapen, maar ach, dat hoeft niet van de een op de andere dag...
groetjes en succes,
Karin.
 
Hoi bedankt voor de reacties!! Vond zelf ook niet dat ik fout was dat ik hem bij me had hoor, is toch je eerste en allemaal zo nieuwe en liefs wil ik hem de hele dag knuffelen...maar goed meneertje slaapt heerlijk in zijn eigen bed, heb hem hem beetje laten jengelen en gaat nu elke dag beter slaapt door dus gaat goeie kant op alleen soms wil in hij inslapen op zijn buik, vond ik wel eng maar hij draait zichzelf uiteindelijk ook weer om naar zijn zei, dus het gaat nu goed word al flinke jongen bedankt voor jullie advies. En ja heb toch wel me hart gevolgd en dit ging dus prima
gr. nancy
 
Terug
Bovenaan