Niet in eigen ledikant

<p>Hoi hoi.</p><p>Ons 3 weken oude kindje wil niet in zijn ledikantje slapen. Wanneer wij hem daar 's avonds in leggen en even bij hem blijven slaapt hij. Wanneer wij weggaan is het meteen krijsen, ookal gaan wij echt muis stil weg ?..</p><p>Als wij hem dan bij ons nemen is het goed. We hebben een wiegje op onze slaapkamer maar willen hem graag in zijn eigen ledikant op de slaapkamer. Wij slapen zelf namelijk niet goed door alle geluidjes. Hoe deden jullie dit?! Hij weigert de ledikant/eigen kamer echt, ofja zo lijkt het.</p>

Bij ons ging het ook zo. In het begin willen ze echt nog graag dichtbij je zijn. Wij hebben dat maar geaccepteerd. Op een gegeven moment sliep hij overdag in zijn ledikant en s nachts nog bij ons. Dat was wel pas met een maand of 4. Toen dat helemaal goed ging hebben we hem ook s nachts daar gelegd. Dat deden we voor het eerst toen hij bijna 6 maanden was, het ging toen meteen goed.  
Ik werd eerst ook van ieder geluid wakker, maar raakte er aan gewend en toen ging het prima

Heb je het wiegje al geprobeerd op zijn kamer te zetten of anders de kinderwagenbak? Misschien is het ledikant nog te groot en mist hij de geborgenheid. Allicht het proberen waard.
Of leg iets bij hem waar jouw geur aan zit.

Onze zoon heeft ook tot een maand of 5 bij ons op de kamer geslapen en overdag sliep hij met een maand of 3 in zijn ledikant.
Persoonlijk vind ik 3 weken nog wel heel erg klein om in zijn ledikantje te slapen, maar je moet zelf ook wel kunnen slapen. 

En als je het wiegje in z'n kamer zet? Dat hielp bij ons heel goed. Waarschijnlijk is het ledikant nog te groot nu. Als dat niet meteen werkt kun je ook beginnen door hem steeds iets verder van jullie af te zetten totdat hij in z'n eigen kamer staat. Neem hier wel de tijd voor. 

En als je het wiegje in z'n kamer zet? Dat hielp bij ons heel goed. Waarschijnlijk is het ledikant nog te groot nu. Als dat niet meteen werkt kun je ook beginnen door hem steeds iets verder van jullie af te zetten totdat hij in z'n eigen kamer staat. Neem hier wel de tijd voor. 

Ze hebben zo jong nog echt geborgenheid nodig, mijn dochter sliep alleen in de draagdoek overdag. Geef het wat tijd, komt vanzelf.

Wij hebben onze kleine eerst overdag steeds in zijn eigen bedje gelegd om te wennen. Toen hij hier goed sliep, hebben we hem snachts ook daar laten slapen. Hij was 4 maanden toen dit helemaal goed ging. Toen hij 2 maanden was hadden we het al een keer geprobeerd, maar toen weigerde hij in zijn eigen bedje te slapen. Dus toch maar weer in het wiegje bij ons op de kamer. Ik sliep toen vaak met één oordop in om de geluiden wat te dempen ? Het is voor elk kindje anders en de één is sneller toe aan z'n eigen bedje dan de ander. Wij oefenden in het weekend met naar zijn eigen bedje gaan, zodat het minder erg was als we er vaak uit moesten. Gewoon geduldig volhouden en dan komt het vanzelf goed. Uiteindelijk gaan ze allemaal naar hun eigen kamertje.

Terug
Bovenaan