niet in slaap komen zonder speen

Hallo!

Ik heb een klein probleempje!Hoewel het steeds groter word!
Onze zoon van 9 weken kan niet alleen in slaap komen..Hij brult de hele boel bij elkaar tot je hem oppakt en in slaap wiegt dan is hij na een kwartier wel stil en leg ik hem in zijn bed. Dat is probleem 1!Erg lastig als je visite hebt!
Meestal word hij daarna na een 10 minuten weer wakker en wil hij sabbelen.
Nou een speentje bied uitkomst!Alleen houdt onze zoon de speen niet zelf vast!
We moeten hem echt voor hem tegenhouden!
We legden er in het begin nog een knuffeltje voor tot hij in slaap was en haalden die dan weer weg,maar hij word ouder en draait erg veel met zijn hoofd!Weg oplossing met het knuffeltje!Want zodra hij zijn hoofd draait is het speentje er ook weer uit!
Komt dit vanzelf nog weer goed of heeft iemand bruikbare tips?Ik hoor het graag!!!!
 
Hoi,
Ik denk dat je je zoon moet leren zelf in slaap vallen. Ik heb het boek van Ria Blom gelezen, regelmaat en inbakeren en zij legt goed uit hoe je dat moet doen. Het zal in het begin zwaar zijn want je moet hem  laten huilen tot hij in slaap valt. Dat duurt de eerste dag misschien wel een half uur tot een uur maar zal daarna snel vlotter gaan. Volgens haar is het erg belangrijk dat je kind zelf in slaap kan komen, als je dat probleem niet snel oplost wordt het nog veel erger....Het probleem met het speentje herken ik helemaal, wij moesten er op den duur wel 5 x opnieuw naar toe om de speen aan te geven. Gek werden we ervan. Maar ook dit gaat weer over. Ik maakte ook een spuugdoekje vast aan de speen zodat ik dat mee strak onder het laken stopte, dan valt de speen niet meteen ver weg. Later kon ze de speen door dat doekje ook makkelijker zelf vinden. Succes en heel veel sterkte, ik hoop dat je zoon snel zelf rustig inslaapt zonder jullie hulp!
 
Hallo!

Ik heb hetzelfde probleem met de speen.. onze meid wilt ook niet slapen zonder speen in haar mondje en ze maakt er ook wel een spelletje van moet ik zeggen. Ze "ploept" met haar tong de speen eruit, t liefst zo ver mogelijk haha en dan komen papa en mama natuurlijk lekker langs om de speen weer terug te stoppen.. maar dat is leuk!
Maar daar hebben we nu wat op. Het klinkt misschien een beetje sadistich maar dat is het niet hoor!! Als ze de speen in haar mondje heeft plakken we die met een klein stukje luiertape vast aan 1 kant op haar wang. Zodat als ze hem er weer uit ploept, komt ie vanzelf weer bij haar mond terecht, en kan ze hem zelf weer terug happen. Het werk grandioos moet ik zeggen en zij heeft er geen last van. Ze kan er niet in stikken want hij zit aan de andere kant gewoon los hoor!

Succes ermee..

Groetjes Bren.
 
Het boek van Ria Blom 'regelmaat en inbakeren' is erg goed,   heb ik zelf veel aan  gehad. M'n jongste heb ik vanaf het begin zelf leren slapen. In het begin vaak met speen, maar hij wilde vaak liever even huilen, als ik dan de speen maar even   aan de kant legde sliep hij binnen een minuut...Na twee maanden heb ik die dus maar weggelaten. Het principe is om je baby te leren zelf in te slapen(en ja, dat kunnen ze echt). Dus niet weer oppakken als ze gaan huilen, maar even troosten en dan weer weg en dat eventueel elke 5 minuten herhalen zodat ze weten dat je er wel voor ze bent. Als het huilen alleen maar harder en harder werd haalde ik m'n zoontje er wel vaak nog even uit, dan zat 'm toch vaak nog iets dwars, maar als -ie dan weer rustig was legde ik hem weer terug.
Maar ik kan echt aanraden heb boek zelf te lezen!

groet,Joke
 
Geweldige tips allemaal!
Het inbakeren hebben we al geprobeerd alleen dat blijkt niet te werken voor onze baby!
Nu komt de laten huilen methode....
Ik zie er nu al als een berg tegen op!
Hij is binnen 5 minuten compleet overstuur!
Wat is dat moeilijk zeg om te bepalen wanneer het genoeg is geweest en hoe lang ga je er mee door?

Bedankt allemaal voor de reacties tot nu toe!
 
Hoi Linda,

Bij deze ook even mijn mening. Ik ben moeder van een dochterje van 4,5 maand, een echte speenverslaafde. Inderdaad bij 2,3 maanden werden we af en toe moe van de speen elke keer terug duwen! Inmiddels kan ze haar speen beter in haar mond houden (zonder doekje, pleister ofzo) en soms sabbelt ze even op haar vingers. Ze valt ermee in slaap en daarna valt hij uit. Dus het 's nachts opnieuw in stoppen is vanzelf over gegaan. In de boeken en tijdschriften die ik heb gelezen  staat dat het pas op latere leeftijd zin heeft om de speen weer af te bouwen, nu kennen ze nog geen oorzaak en gevolg.
Ik heb die speen voorlopig maar geaccepteerd (vond het niets, wilde geen speen, maar mijn dochtertje besliste anders) en ga rond de 10 maanden het afleren. Mijn dochtertje slaapt namelijk niet zonder speen en ik vind laten huilen op jonge leeftijd geen goed idee.

Succes ermee,

groetjes Ger
 
Terug
Bovenaan