Niet in slaap komen

Hoii allemaal,
Ik heb een vraag. Onze baby is nu 1,5 week oud. Ze heb nacht en dag ritme omgedraaid zei de kraamzorg. Om dit weer om te draaien moeten we haar een week lang elke avond in bad doen en daarna inbakeren. Het ging 1avond goed maar dit is nu alweer de tweede nacht dat ze nog niet slaapt om 2 uur alleen maar wilt eten en gulzig drinkt terwijl ze net heeft gehad. En ze heeft last van krampjes. Iemand tips om haar in slaap te krijgen? Overdag kunne we de krampjes goed handelen. Mijn vriend wil druppels in haar drinken doen maar ik niet want overal zit alcohol in. Iemand ook een idee waarom ze zo gulzig drinkt?

Een baby van 1,5 week heeft nog helemaal geen dag-nachtritme. Dit ontwikkelen ze pas vanaf een week of 6. Daarnaast is het voor het tere babyhuidje helemaal niet goed om dagelijks in bad te gaan. Sorry maar vind dit echt slechte adviezen van de kraamzorg. Ik zou proberen het los te laten, te kijken naar je baby en wat ze nodig heeft en haar daarin te volgen in plaats van haar proberen in een bepaald ritme te krijgen (gaat nu toch nog niet lukken). Wij gebruiken sab simplex voor de darmkrampjes en dat werkt hier super goed. Het drinken/zuigen kan verlichting geven van de krampen. Misschien kan een speen uitkomst bieden? Weet niet of je fles of borstvoeding geeft

Idd,je baby volgen...
En een baby maagje is erg klein. Dus logisch dat ze vaak wil drinken. Het kan ook zuigbehoefte zijn die je met een speen zou kunnen stillen. Of met een borst als je bv geeft. Gebroken avonden en nachten zijn heftig maar horen echt bij zo'n piep kleintje. En krampjes horen er ook bij. Succes 

Eens met bovenstaande reactie: je baby heeft geen besef van dag en nacht. Dat moet ze van jullie leren. Bijvoorbeeld door overdag met gordijnen open te slapen. Of geluiden als stofzuigen en muziek te horen. 

krampjes zijn rot maar gaan over. Kijk bij de drogist naar infacol  speciaal voor babys. Hebben wij veel aangehad  
Gulzig drinken hoort erbij. Ze moet goed groeien e heeft veel nodig. Leert vanzelf dat er geboeg melk is. Een speen kan handig zijn idd.

succes en geniet van je dochter

Bedankt voor jullie reacties. Uiteindelijk sliep ze pas om 9 uur. Verloskundige gebelt en die gaf aan andere houding proberen met voeden zodat ze zelf meer moeite moet doen om voeding te pakken. Ze drinkt meteen stuk minder gulzig. Net bij de luier kwam er met pijn en moeite een keiharde drol uit dus ik denk dat dat okk heel erg dwars zat. Ze is meteen stuk rustiger. Logisch dan die krampen. Hopelijk was dat het gene wat dwars zat

Met de speen was trouwens de zuigbehoefte niet te stillen het enige wat ze wilde was de fles. Dat zuigreflex heb ze vandaag amper gehad. Ze wilt nu juist dr speen niet en lijkt wat meer voldaan. Hopelijk juich ik niet te vroeg 

hallo mama ,
een baby van zo'n jonge leeftijd heeft nog geen dag en nacht ritme ze komen net pas uit je buik dus dat kan nog even duren voor je baby doorheeft dat het dag of nacht is dit kun je iedere keer proberen om het overdag ook met slapen licht te laten dus niet overdag de gordijnen dicht maar open want dan weet je kindje ook dat die overdag moet slapen, snachts gewoon alles donker geen tv aan en laten merken dit is nacht het kan natuurlijk lang duren voordat een baby'tje dat door heeft het heeft zijn tijd nodig
probeer rust en regelmaat te brengen probeer snachts als je de fles moet geven te fluisteren en het rustig te houden zodat je kindje weet JA, dit is snachts dadelijk weer verder slapen
ik heb dit ook ik heb voor mijn zoontje inmiddels al 10 maanden rust en regelmaat elke tijd hetzelfde naar bed overdag en elke tijd savonds dezelfde tijd de fles en daarna slapen zodat mijn zoontje weet ik ga nu lekker bed lekker slapen 
het is moeilijk en misschien ook wel zwaar maar als je vol houd kom je er wel 
dikke knuffel! 

Ah gossie, 1,5 week oud! Die is gewoon nog heel erg aan het wennen. Dat omgekeerd dag-nachtritme is echt heel normaal hoor. Bij onze oudste hadden we bij 8 weken pas "iets" van een ritme. De jongste was tot 4 maanden een nachtbraker (dronk elke 1,5 uur s nachts) 
Is toch bij beiden goedgekomen;) 
Mijn beste tip is , gewoon loslaten en meegaan in de behoeftes van je kind. De ene dag heb je een wat betere nacht dan de andere. Soms is je baby gulziger , soms minder. 
Bij twijfel gewoon aan het CB vragen of je hun kan inschakelen

Terug
Bovenaan