Niet in slaap komen

Mijn zoontje is nu 16 maanden en wil sinds 3 weken 's avonds niet in slaap komen. Tegen 19.00 brengen we hem naar bed en hebben we een vast 'slaap ritueel' maar als we de kamer uit gaan zet hij het op een brullen. Half uurtje naar beneden en dan weer terug helpt wel maar heeft er iemand nog andere tips? Hij krijgt nu ook zijn kiezen, ligt het daar misschien aan? Ik ben even ten einde raad!

Hoi Ilse,

Ik kan het me voorstellen, wat vervelend zeg! Heb je al eens een lampje in de slaapkamer geprobeerd? Of misschien zou je kunnen proberen hem te troosten door bij hem op de kamer te blijven, dus zonder hem mee naar beneden te nemen. Er zijn ook kinderen die een soort verlatingsangst hebben en er baat bij hebben als je even bij hem in de buurt blijft nadat je hem in bed hebt gelegd. Dus maak wat geluid, zodat hij kan horen dat je nog bij hem in de buurt bent. Vouw even wat was op of doe wat andere huishoudelijke dingetjes (waar we er toch zoveel van hebben...pfff). En als je echt denkt dat het van de kiesjes is, dan kun je ook (homeopatisch) Chamodent van VSM geven. Dat verlicht ook bij het doorkomen van tanden en kiezen. Of als je liever voor een niet-homeopatisch middeltje gaat, dan is er bij de apotheek ook iets verkrijgbaar dat je op het tandvlees kunt doen (wat druppeltjes op een wattenstaafje), waardoor de pijn wat wordt verzacht. Maar als dat echt het probleem zou zijn, dan zal hij dat overdag ook wel hebben en er misschien ook 's nachts wel wakker van worden?
Ik hoop dat je iets aan de tips hebt.

Succes!!
Petra

Terug
Bovenaan