Niet in slaap krijgen

<p>Hi allemaal, mijn zoontje van 8.5 weken is steeds moeilijk in slaap te krijgen. Hij slaapt in een puckababy en ik hou de wakkertijden aan van 1 à 1.5 uur, leg hem in slaap zodra ik de eerste moeheidssignalen zie. Toch wordt het steeds lastiger hem in slaap te krijgen, het duurt tegenwoordig wel een uur waarbij ik bij hem moet blijven, hem moet wiegen, voor hem zingen, zn armen en benen stil houden (hij slaapt in een puckababy maar is toch nog steeds idioot druk). Het is frustrerend want ik zie wel dat hij heel moe is.... Ik volg een ritueel voor het slapen maar iemand nog andere tips?</p>

Hi! Het kan zijn dat hij in een sprong zit, dat komt meestal zo’n 6 weken na de geboorte. 
je zou kunnen proberen om hem na 45 min al in bed te kunnen leggen, best kans dat hij dan rustiger in slaap valt omdat hij na 1,5 uur al overprikkeld is. Mij dochter van 6 maanden is na 1,5 uur ook al bek af, volgens mij was ze in die periode ook telkens maar 45 min wakker. 

Wij hadden hetzelfde met onze dochter, zijn toen Swaddleme gaan gebruiken dit werkte goed en zijn ook betaalbaar. (Zitten ook strakker dan puckababy)

Hier precies hetzelfde gehad met onze kleine man. Hij is inmiddels 1 jaar. De eerste paar maanden heeft hij vooral op mij geslapen. Omdat hij ook zo beweegelijk was met handen en benen zoals je beschrijft. Het hield pas op toen hij op zijn buik ging slapen. 

Ons meisje is een buikslaper. Sinds ze 6 weken is heb ik daar overdag aan toegegeven en niet veel later ook snachts. Maar ze kan haar hoofdje goed tillen en draaien. Zij sloeg en schrok zichzelf ook vaak wakker als ze op haar rug lag. Je mag dan alleen niet meer inbakeren. 
Daarnaast, toen ze 9 weken was was ze maar 45 minuten wakker voor ze moe werd en echt weer moest slapen. Dus misschien is 1,5 uur wat te hoog gegrepen? Ze is nu 16 weken en haalt het soms nog niet. 
Misschien helpt het ook om haar juist niet teveel weer op te pakken en gewoon liggend te troosten. Wij laten onze meid nooit alleen huilen. Maar zijn ook voorzichtig met veel prikkels geven bij het in slaap vallen. Soms moesten we echt even een half uurtje troosten door te sussen en het speentje te geven, maar dit is in de loop van de weken steeds minder geworden. We liepen en lopen altijd weg voor ze slaapt, zodat ze zelf leert inslapen. Maar moeten nog regelmatig een keer terug voor het speentje. 

Terug
Bovenaan